Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 2291 ggr
Schnigel
0

Äntligen!

Vill bara dela med mig av min glädje att jag äntligen har fått min majsorm! :D Han är jätte fin, och har grävt ner sig i barken för tillfället. :o Han har varit framme nyligen och druckit lite, och "gäspade" direkt efteråt :o Är det normalt? Hörde av förra ägaren att det kan tyda på stress.

Nooon2
0

GladGrattis! Visst är det roligt med djur! Jag har 0-koll på ormar men har en jättefin liten ödla och lite fiskar. Förstår helt din förtjusning!

Ska gå och göda några kryp nu för ikväll ska min jättevackra ödla få ett skrovmål igen. Glad

Schnigel
0

Haha aa :D det ända är att han har legat o gömt sig ända morgonen igår >.o menmen han kommer nog ut snart ^^Vad har du för ödla?:o

Nooon2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Jo, dom är ju sådär… den här sortens djur. Ofta är de försvunna ett tag men kommer fram se´n när de passar dem.

Bifogar en bild på min lilla fiiina leopardgecko. Ingen dyr och ovanlig morph… utan bara helt vanlig… men jättefin Glad.
Jag har haft henne i 6 år eller så och jag ser inte mycket av henne men jag är ändå, fortfarande, fascinerad av det lilla djuret.

Schnigel
0

Jo ^^ aww va söt, hur gammal? Har själv haft en men lämnade kvar han hos mina föräldrar, funderar på att hämta han någon dag ^^

Nooon2
0

Jo, visst är hon söt! Gulliga små klor, vackra ögon och en vacker svans har hon också. Hon är troligen 10år nu. Jag vet inte… han som jag köpte henne av trodde att hon kunde vara 4 år…. då för 6 år sedan.

Nooon2
0

Joo… hämta honom! Fiiina djur ju!
Bild på ormen? ..och ödlan?

Schnigel
0

ah okej ungefär lika gammal som min :D tror han är 12 eller något sådant nu ^^ Älskar fötterna de är så söta :'D

Schnigel
0

Ska nog hämta till sommarn ^__^ jo ska se om jag har någon, han har ju som sagt bara gömt sig, vänta lite! har ingen på ödlan tyvärr >.o

Schnigel
0

^__^ hittade en på ödlan också faktsikt kan ladda upp den efetr den här :3

Schnigel
0

Där är han :D

Nooon2
0

#9 Vilken fin teckning! Vacker orm! Jag har sett majsormar men aldrig tittat närmare på dem. Hm… vet inte om jag ser fel men huvudet är bakom reflektionen i glaset…. eller är det ett löv? Hur lång är han?

Schnigel
0

Taack :D aa det är huvvet som är lite suddigt ^^ han är lite grå, ska ömsa snart ^^ 120 enligt ägarn, har inte hunnit mäta än :o

Nooon2
0

#10 Skrattande Hahaha! Ojojoj! Men snälla nån så söt! Vilken rolig bild! Kolla ögonen! Fiiin!

Schnigel
0

enligt förra ägarn alltså XD

Schnigel
0

Haha aa :D

Nooon2
0

Tnx - det var roligt att få se dina djur! 
Hm… hur mätar man ringlande och kringlande orm? Det skulle vara intressant att se.

Du får rapportera vidare om ormen och ödlans förehavanden.

Schnigel
0

Hehe, detsamma! :D jag vet inte alls :o ska nog ta reda på det… ^^ jepp det ska jag :D

sissie
0

För att mäta en majsorm så får man ha tålamod.

Jag passade på att mäta min ena när hon "traskade" längs med glaset i terrariet. När hon var längs med framrutan så kollade jag mot inredningen var huvudet började och svansen slutade. Sen var det bara att ta fram måttbandet. Då får man i alla fall reda på längden på ett ungefär.

Min Grafitti är 60 centimeter nu. 7 månader gammal.

Man kan också mäta dem med ett snöre. Man lägger snöret längs med deras kropp och sedan mäter man snöret. Enklare än att försöka räta ut en orm för mätning.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Schnigel
0

ah tack för tipset! :D