Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ödlor
Läst 944 ggr
Lycan
0

Gravida leohonor tillsammans.

I nuläget så har jag 4 leopardgeckos som jag har på tre olika ställen. Jag har 3 honor som är uppdelade och en hane som är lite hos alla. Idag när jag skulle se hur det funkade när jag förde ihopa två av honorna. Det som hände var att när de såg varandra så gick de sakta mot varandra. En av dem vände sig om medans den andra satta full fart mot den andra honan. Bråk uppsod med lite bitande. Såklart så delade jag på dem direkt.

Det som är lite konstigt med detta är att jag har fört ihopa dem en gång innan och då hände inget speciellt. Ett litet nafs uppstod men det var inget farligt. Resten av tiden som dem var ihopa så hände inget aggresivt. Den honan som attackerade denna gången höll sig för det mesta för sig själv förre gången jag tog ihopa dem.

Det som har hänt med den honan som attackerade är att hon har lagt ägg för ca en vecka sen och är uppenbarligen gravid nu. (Den andra honan är också gravid men har inte lagt några ägg än) Kan det vara så att moderkänslorna påverkade honorna och därför visade dem aggressationer.

Mvh Lycan

Lycan
0

Ingen som har någon aning kanske? :P

Trollhassel
0

Jag har faktiskt ingen aning. Är inte geckomänniska men förnuftet säger att om det går bra att ha dem tillsammans så ha det så. Om de är agressiva så separerar du dem. Glad

Lycka till med dem!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler