Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettbilder
Läst 1400 ggr
[iurochskur]
0

Äntligen!

Nu på lördag ska jag hämta hem min allra första majsorm. Har letat i ca 1 år efter en lämplig orm och från seriös uppfödare. Äntligen kommer en liten majsis hem. Det blir en brun en som vi ska döpa till Tilda eller Amadeus beroende på kön. Tror färgen kallas Anerytristisk. Bilder kommer på lördag/söndag.

[iurochskur]
0

Valet blev en hane och han var döpt redan med ett namn jag verkligen gillar. Han heter Fenarkit.

[kobbeuffe]
0

Va skoj. Då är det bara att grattulera Skrattande

[iurochskur]
0

Tackar!

[peter54]
0

Sa du inte brun? Anerytristisk innebär avsaknad av rött och gult pigment och då brukar det bara bli svart och vitt kvar på en majsorm.

[iurochskur]
0

#4 Är inte bra på majs färger, men här är färgen: Normal het amel, anery poss het rootbeer.

[peter54]
0

#5 Jösses Tyst Vilken tur att jag slutade med majsormar i början av 90-talet när det började komma en massa varianter.

Jag gillade dem när det bara fanns två grundformer, den med grå grundfärg och den med orange grundfärg.

Jag var över till England 1984 och hämtade hem fyra fina orange "South Carolina phase".

Det var tider det, när en majsorm såg ut som en majsorm och inte som bleka daggmaskar.

FlörtSkrattande

http://www.reptilerally.com/Okeetee%20corn%20snake%20G1,%201000c.jpg

[iurochskur]
0

Om några få timmar hämtar vi "lilla" pojken. *längta* Kyss