Keramisk sockel?
Har en keramisk sockel just nu som jag använder med vanlig 60 watts glödlampa, men jag vet inte riktigt hur många watt denna sockel kan ta? Det enda som står på den är "T 220c, 23003 32.
220c förstår jag väl att det är 200 grader, men hur många watt är det? :S Jag köpte denna för ca 2 månader sen och det var något de hade över i någon liten plastpåse i affären bara.. så stod inge info på "förpackningen" heller.
Sen vill jag helst köpa till någon sorts armatur som skydd runt lampan så den inte behöver sitta fast på sidan med tejp som den gör nu för att hålla upp den från väggarna. Kan man ha vilken som helst då eller?
Om någon kunde ge mig någon sorts insikt i det här med socklar och armaturer så skulle jag vara tacksam :P
(Jag har landlevande eremitkräftor i akvariet om någon undrar)
Graderna räknars inte i watt men i en sockel markerad 220c så kan du påta i vad du vill, jag har en sk Hönslampa i en sån sockel inuti en keramikkruka och det funkar jättebra. Krukorna leder ju unden en del av värmen från sockeln också i def fallet. Värmespottar är ju dessutom konstruerade för att stråla värmen utåt, bort från sockeln alltså.