Levande möss?
Har nyss köpt en boa som endast äter levande föda. Vet ni ngn affär i sthlmsområdet som säljer levande möss?
Om du nyss har köpt boan, hur vet du att den inte accepterar döda möss? De allra flesta, säkert minst 95 % av alla ormar, som är van vid levande bytesdjur, går att styra över på död föda.

Kan bara instämma i vad Peter skriver här ovan! Genom alla år de tusentals djur jag haft på mässer, tropikhus och avelsanläggningar så är det bara en knapp handfull som vägrat ta dött! Å kungsbooer brukar inte vara spec. knussliga om man ger dom lite tid.
Att ge levanda föda är bara dumt. Både för bytesdjuret och ormen, då de kan bli skadade!
/Karoline.

Vissa ormar VÄGRAR dött men jag har faktiskt aldrig hört talasom en kungsboa som varit så tjurig. Kungspyton däremot, de kan vara riktigt tjurskalliga. Jag tror absolut att du kan prova med dött, lagom tempererat som du dinglar och drar lite framför ormen (med lång pincett eller korvtong). Få ormar vägrar det. Lycka till!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ett tips få det att se ut som om bytet rör på sig så kanske ormen blir ltie mer taggad att "jaga" ;)
Efter en tråkig incident bor nu ormen hos min bror, Min älsklingsponny ska avlivas och då är jag inte kapabel att ha ormen kvar.

#6 Tråkigt, beklagar!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
jag har 10 möss du kan få köpa.
dom är nästan i vuxen storlek och levande:P
#8 Du får nog läsa nogrannare. Dels har hon gjort sig av med ormen, dels är tråden från januari i år.
Däremot kan du väl lägga upp en egen tråd om du har möss till salu. Det finns säskert någon som är intresserad.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
8# Jag läste bara hennes inlägg, bryr mig inte om vad andra har svarat henne.
Vrf är den inte låst då?
har gjort det, inget svar.
Tja. Ibland så kan man ju ha fullt i frysen. Så prova igen. Eller varför inte skriva det även på din personliga sida om det är så att du har möss till salu titt som tätt.
Själv har jag just nu fullt i frysen då jag storhandlade. (Till gubbens förtret! Han är inte så speciellt överlycklig över att få dela frysen med mössen)
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!