Agkistrodon contortrix kopparhuvud
Är lite nyfiken på hur giftiga Agkistrodon contortrix (kopparhuvud) är? Hur pass giftigt gift och vad som händer om du blir biten.
TACK PÅ FÖRHAND

Det innehåller svaga koagulanter och kan därigenom ge en del mindre nekroser, lokal smärta och svullnader. I USA har man många bett av denna orm men få dödsfall.
Väl mött//I
Tackar så mkt :D Har hört om ett döttfall blev i biten i tungan !

Jo, det förekommer dödsfall, men de e inte vanligt å e man så dum att man blir biten i tungan av en orm så e det naturens ordning att rensa ut sådana individer! 

#3 HaHa Bra sagt!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Har en(läs klant) som blivit biten i fingret av sin. Det gjorde tydligen rejält ont och blev fult och svullet men har läkt och ser normalt ut nu. Han mådde illa och spydde en hel del de första dagarna men det var nog en stressreaktion.
#3 Precis vad jag tänkte. Man ska inte pussa en giftorm!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
En god vän till mig vart biten av ett Bredbandat koppararhuvud (A. c. laticinctus) förra året. Bettet tog vid långfingret på vänster hand.
Kraftig svullnad och smärta var de symptomen som uppstod.
Han och jag tillbringade natten på sjukhus och han vart utskriven på eftermiddagen dagen efter. Dock fick han gå på några efter kontroller.
//Niklas

Ja, man bör vara försiktig även med de giftormar som klassas "som mindre farliga" man vet aldrig på förhand hur man kommer att reagera, finns ju som sagt de som dött även av giftormar som mer el mindre klassats som "relativt harmlösa".
#6 Var det som var dan innan expo syd va?
Jovisst, det stämmer Ingo.
//Niklas

Lite koll har gubben än! :)
Har bilder på handen i mobilen, kan ladda upp dem ifall någon vill se. (inga otäcka bilder)
//Niklas
Bilder är altid bra, än bättre i utbildande och informerande syfte.

Hittade några smaskiga bilder. Nog väldigt obehagligt att bli biten så jag tänker i allafall undvika det! Varning för obehagliga bett!
Med Vänliga hälsningar
Det där var då ingen trevlig syn.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Ursäkta, är riktigt dålig på engelska, skulle nån kunna berätta vart han vart biten för att se ut sådär? :(
Han vart biten i fingret.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
och hela armen reagera???? stackarn, lever han?

Det spelar större roll hur mycket gift man får i sig än var man blir biten.
Stackarn! Jag som kännde mig halvdöd efer ett getingstick i fredags (vilket jag också var eftersom jag är allergisk). Hur ska då inte han känna sig?!
Man måste ju kunna vara överkänslig även mot ormgift, kan jag tänka. Då kan man nog hälsa hem om man blir biten!
Med Vänliga hälsningar

Själv fick jag en smäll av en Texas skallerorm -99 i fingret å det var bland det värsta jag upplevt!
Det är tur att man bara håller på med icke giftiga ormar.