Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 1759 ggr
[peter54]
0

Äntligen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag la en av mina sinaloahonor tio ägg - äntligen. Jag hade nästan börjat misströsta för att det dröjt så förbånkat länge. Jag har tre parade sinaloahonor och två pueblohonor.

Den ena pueblohonan dog och den andra verkar bara lägga ur sig slugs. Jag trodde nästan att det skulle bli en upprepning av förra årets totalmisslyckande, då fick jag inga mjölksnoksägg alls.

Wassago
0

Grattulerar! Glad

[Catteklina]
0

Grattis vad skoj!

AndreasS
0

Grattis.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Trollhassel
0

Kul! Grattis! Du måste visa oss bilder när de tittat ut!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[kobbeuffe]
0

Grattis farsan Skrattande

[peter54]
0

#5 Skrattande

Fireant
0

JULAFTON!!!!!

Grattis…

[peter54]
0

Och idag la den andra sinaloahonan 8 ägg. Jag hade redan bestämt att det bara blev en kull ägg från mina totalt tre honor, men jag hade fel.

Tre veckor efter den första honans äggläggning la den yngsta honan sina ägg, trots att de parades samtidigt.

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Knoblochihonan la bara fem ägg och bara tre gick fra, och av dem var bara två ungar perfekta, den tredje har ett par knickar på ryggraden.

Jag har inte bestämt ännu om jag ska ta bort den eller inte, den får väl visa om den äter själv och funkar innan jag tar beslutet. Jag kan ju ha den kvar själv även om den inte går att avla på, bara den äter och skiter som den ska.

Av de två fult friska ungarna är det en som är bra igång och det syns ju på kroppen.

Fireant
0

fiiiiiiiiin………