Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 3169 ggr
fluffis
0

Vilket kön?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon som kan se på den här majsormen vilket kön det är? Jag har ingen erfarenhet av det. Jag har haft den sen 2001 när den var liten och köpte den i en djuraffär i Skövde som inte visste vilket kön det var. Den är ca 120 cm lång. (Skon är storlek 39 :)

Saga85
1

Det krävs tyvärr mer än en bild att ta reda på sånt så vitt jag vet. Läs mer här: Könsbestämning orm.

Wassago
0

E som sagt svårt att säga med bara en bild, men men kollar man svansen så skulle jag inte bli förvånad om det e en tös.

fluffis
0

#1: Jo, klart det finns säkrare metoder men folk här är så himla duktiga så jag tänkte att jag kunde i alla fall fråga.

#2: Intressant.

fluffis
0

Ca 63 subcaudalfjäll. Typiskt min tur att hamna mittemellan Glad Nåväl, på det här djuret är det inte så viktigt. Jag ska inte avla utan var mest nyfiken. Fast det lutar ju lite mot en hona. Fast å andra sidan, eftersom hon går ihop med mina två råttsnokar som bör vara hanar (åtminstone en) så borde det väl "hänt" nått vid detta laget? Som sagt, nu har jag delgett resultatet av räkningen.

(Jag ser väldigt mycket fram emot Expo syd. Nu närmar det sig Glad )

fluffis
0

Idag har jag varit på Zooab i Löddeköpinge och låtit könsbestämma mina ormar. Mina majsorm Flossy är en hane!