Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 1901 ggr
PetiteFrancaise
0

äntligen tamare

Min G.rosea har blivit hyfsat tam nu! I början var det ett äventyr att överhuvudtaget peta på henne eftersom hon gjorde utfall mot handen nästan varje gång. Fast nu är hon lugnare och man ser på henne att hon accepterar beröring, och jag kan locka upp henne i handen utan att hon försöker bitas. Men jag har inte försökt lyfta henne än. Är det inte som så att de blir paralyserade om ingen av fötterna är i kontakt med marken?

Trollhassel
0

Kul! Jo, detdär med benen stämmer bra. De brukar "frysa till is" när inget av benen nuddar marken. Ser ganska kul ut.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

slowfox64
0

Spindlar blir inte tama och jag tror inte dom vänjer sig vid att bli hanterrade heller så var försiktig.

KickanW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en grammostola rosea som är femton år och hon har aldrig bitits eller varit aggressiv, trots rätt mycket hantering. Så nog kan de vänja sig.

Trollhassel
0

Spindlar är väldigt olika även inom en art. Jag tror säkert de kan vänja sig vid hantering men det som har större betydelse är nog att man vänjer sig själv och lär känna sin spindel.

Med Vänliga hälsningar

tinyone
0

Spelar nog tyvärr ingen roll vilken spindel de handlar om, du kan aldrig få en spindel tam.

mvh.

Trollhassel
0

#5 Beror väl på vad man menar med tam? Vissa spindlar är mer lätthanterliga än andra. Om man vill kalla dem tama så får man göra det.

Med Vänliga hälsningar