Ett konstigt kryp?

Inga vingar? Sex eller åtta ben? Vart hittade du den?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

inga vingar, tror de var sex ben :S ute på balkongen
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Ok, då vet jag inte. Om den möjligen satt på väggen och med 8 ben hade jag gissat på någon hoppspindel. Om den har 6 ben har den förmodligen vingar om det inte är ett ungt kryp eller någon form av myra. Vingarna kan ju vara halva (typ skinnbagge) eller ligga mot kroppen (som på en skalbagge). Då behöver man ju inte se dem.
Med Vänliga hälsningar

kan vara 8ben men vingar var de inte… väldigt myrlik… har du bild på de du nämde, skulle känna igen om jag såd en igen

Med Vänliga hälsningar

Den var de inte, dendär fick mig att komma framtill att de måsta vart en myra av nått konstigt slag :S den såg ut som en myra svart huvud brännmyrerött i mitten och svart med domdär gula sträcken på rumpan, inga vingar kan jag lova, men med 6 ben de e jag ganska säker på.. Den kan ha följt med mig ut på balkongen för den bara dökupp lixom så den kan ha vart inne

Det finns ju lite olika sorters steklar som har gula band. Det var nog en sådan av något slag
Med Vänliga hälsningar

Den är för stor och kantig, den såg verkligen lika rund ut som på min bild.. fast den var pissmyreröd på mellankroppen!