Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettbilder
Läst 2514 ggr
fluffis
0

Nya tillskott

Hej!

I helgen har jag varit och busat i Rødovre utanför Köpenhamn på en terrariemässa. Jag fick inte tag i det jag egentligen letade efter så då köpte jag två ormar istället Glad

Det blev småttingar av butter majsorm och en slags jaguarpyton (finns det någon som är duktig på morelia spilota så får ni gärna förklara arter, färgvarianter osv för mig). Förstås är de hur söta som helst! Skrattande De är än så länge namnlösa.

Jag tog några foton i samband med att de fick nya bostäder.

Elcyion
0

*sötisar*

Medarbetare på jack russel terrier

Nooon2
0

Så fiina! Vill oxå haaa… Måste köpa mig ett större hem.

[peter54]
0

#0 Köpte du inte en rossalleni också, eller har jag missuppfattat det?

fluffis
0

Tyvärr inte. Hittade en som skulle vara gul/orange och det vill jag inte ha och så hittade jag en albino som såg fin ut men som tyvärr inte var könsbestämd och säljaren visste ingenting, inte ens det vetenskapliga namnet, så jag kände mig osäker och ville inte chansa. Men nu i efterhand så skulle jag ju kunna ha bett någon om hjälp med att könsbestämma albinon men jag hade ändå inte känt mig säker på om det verkligen var en rossalleni. Jag kommer nog att sätta ut en sökes-annons på repti lagom till Malmömässan.

Förresten är det normalt att en orange/gul kan vara såhär mörk när den är liten? Så var inte min, han har varit orange hela tiden.

fluffis
0

#1 och #2

Tack tack, visst är de söta Glad

[peter54]
0

#4 Rossallenijuveniler kan vara mönstrade, men de brukar inte vara det. Däremot brukar gula råttsnokars ungar se ut ungefär sådär.

fluffis
0

Tack Peter.