Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettinsekter-kryp
Läst 3009 ggr
Schnigel
0

Små vita djur??

Hej, har hittat jätte små vita djur (Knappt 1 mm) hos min majsorm som är 4 månader. Enligt en sida så kan det vara hoppstjärtar. Undrar om man ska ta bort dem eller något? Eller ska man bara låta dem vara? kan dem vara irriterande på något sätt för majsormen? Har hört att dem är ofarliga men skulle ändå vilja veta mer iallafall. Glad

Rainbow_Reptiles
0

Jag fick sånna i en burk där jag försökte odla rosenbaggslarver..
Och fick höra att jag hade alldeles för fuktigt där, dessa kryp gillar nämligen att vara där det är riktigt fuktigt..
Jag hörde oxå att dom var helt ofarliga..

Så kika så att du inte har för fuktigt i terrariet..

Vet inte om du får bort dom bara så där, det skulle väl vara ifall att du städade helt och sedan rengjorde varenda sak i terrariet..

Jag fick panik bara för jag såg hur dom förökade sig och spred sig runt på utsidan av burken.. så jag tog bort allt.. hehe

Trollhassel
0

Hoppstjärtar är nyttodjur. De är helt ofarliga. Mycket riktigt så trivs de i fukt. Om du har för fuktigt så kan du dra ner lite på fuktigeten. Annars tycker jag inte du behöver ta bort dem.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Schnigel
0

#1 ah ok, vet att fuktigheten är bra, men när han skulle ömsa så drog jag på den lite och tror jag råkade spilla ut liten vatten nån gång ur vattenskålen så kan ju va därför. Hoppas dem inte sprider sig till utsidan :o

#2 Ok så det är bra att ha dem då alltså? Fuktigheten är bra nu, drog på den förut när han skulle ömsa :)

Trollhassel
0

Ja, de äter upp lite smuts och grejer som annars skulle kunna börja mögla.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Schnigel
0

ah ok va bra! :D