Problem med min skäggagam
Där är en klättervägg i hans terrarie och han sitter alltid på en avsats där och det gör att han inte äter så ofta som han borde och han får inte den varmen han behöver.. hur ska jag få honom att vara i den varmare delen och hur ska jag få honom att börja äta normalt igen?
ska jag behöva byta terrarie till honom så han blir av med sin klättervägg?
Att han har klättermöjligheter är bara bra. Har du kontrollerat att alla temperaturer i terrariumet stämmer? Så att det inte är för varmt och han bara försöker gömma sig undan värmen?
Annars är hösten här och kylan kommer. Skäggagamer dvalar under vintern så det är inte så konstigt om han blir slö och tappar aptiten vid den här årstiden.

jag har kollat o temperaturerna stämmer.. efter jag skrivit det här så åt han lite sallad iallafall.
Låter som om han vill gå i dvala.Min ena hane nekar att dvala i sin grotta utan ligger på sin gren och slömrar ;)
* tiras
Jag tycker tt du ska prova att sänka värmen en aning i alla fall. termometern vista kanske fel. Kanske underlaget blir för varmt även om tempen i luften är rätt eller nå´t sån´t. Jag hade samma "problem" med min lilla leopardgecko. jag trodde att tempen var rätt men när jag ändå provade sänka tempen lite blev beteendet ett annat. Det kan ju kanske också vara så att du har möblerat fel kanske? Finns det trevliga liggplatser på rätt ställen?
Jag tycker inte att du ska ta klätterväggen av honom för att "lära" honom var han ska vara. Det kan han inte. Det blir otrivsel istället. Om han inte beter sig "rätt" är det något som inte stämmer och han försöker bara göra vad han kan för att hitta bättre och riktigare miljö.