Handtam vattenagam?
Som jag tidigare skrivit så gar jag nu fått hem Åke, vattenagamen, hur ska jag nu gå till väga för att få honom handtam? Vill ju gärna att han ska bli någorlunda "social" av sig.
Någon som har något tips?

Ingen?
Du ska hålla på med den jätte mycket.
Jag skulle föreslå att sitta lugnt och avkopplat brevid terrariet och försöka ta upp den lite i handen för att sedan låta den gå sin väg när den vill. Inga hastiga rörelser eller stress. Om och om igen varje dag. Ta dig tid och ge inte upp.
Lycka till!
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jag hade ju ett par under 80-talet som sagt å dom kom till mej som ungar, Loke å Smulan hette dom, det tog inte lång tid innan båda åt ur handen på mej å med tiden tog dom alla tillfällen i akt att hoppa upp å sätta sej på axeln eller armen så fort man öppnade terrariet!
Ge han mycket lugn å ro dom första veckornaa så han hinner bli hemtam, sen kan du börja erbjuda honom lite godsaker som du håller fram med handen tills han slutar skygga för dej. sen kommer det andra av sej själv!
Är det nåt annat så e det bara att hojta till! Lycka till med Åke!!
ha tålamod och stressa inte upp dig.
min vattenagamspojke är jätte tam äter ur handen,klättrar från benet upp till axlen.
det går med lite tid!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken