Nya spindlar!
Har fått hem ytterligare två spindlar så nu är min nystartade samling uppe i hela tre arter!
.
Dels min chilenska riktigt rosaröd å fin, Nanny heter hon.
sen kom det ett monster till Lasiodora difficilis (Brazilian fire red tarantula) Hon har ett benspan på runt 20cm och ett hiskerligt humör! Doris heter hon.
En Citharischius crawshayi (King baboon) fick jag med åxå, H*n har ett benspann på ca 10cm i nuläge och har döpts till Qween. En av mina absoluta favoriter bland giganterna!
Tyvärr har jag inga bilder nu, men ska se om jag kan fixa det framöver!
Väl mött//I

Åh, en baboonjävel! Fränt!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Japp! Babooner e det krut i å Kingen är så sant så kungen!
Ja, eller Qween så i detta fallet..
Hehe, har inte dom samma temp som murinusar lr har jag fel där????
Funderar på att köpa T.blondi, skulle vara kul att ha en lr 2 sådana.

Jodå, det e samma temperament! Men med en viktig skillnad, kingen teleporterar sej inte upp i ansiktet för attack!! Det tar en liten stund för dom upp för burk kanterna å då gör det inget om dom e griniga!
Lite OT, men blev hastigt å lustigt ägare av ett häckpar Grå jako igår! :)
Hehe, som det kan bli 

Bilder!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Bilder vore fint!
Mvh!
Får förmodligen hem ett par G.pulchra som ska paras, blir lita krångligt, för att få bra resultat så ska dom dvalas i ca 1,5-2 månader, blir intressant.
Kommer hålla tummarna Tony!
Mvh!
Det roliga med det hela är att det är inte mina spindlar, jag sålde hanen och nu kommer han hem igen 

Ska hålla tummen Tony! Bilder på mina kommer så snart jag fått tummen ur, men e mycket annat just nu som kräver min tid!
Kul att du börjat lite med spindlar Ingo. King Baboon är en personlig favorit hos mig.
Förövrigt så har C. crawshayi blivigt synonym med Pelinobius muticus som är dess nya namn.
//Niklas

Har till å från hållt på med spindlar som en sidohobby, men har aldrig prövat med avel eller så! Hade en fin samling som jag tvingades göra mej av med för ett år sedan så det blir att börja på nytt igen! :) Ok, så dom har bytt namn? Blir så trött… Jag har hållt på med reptiler i över 30 år nu å snart vet jag inte vad en enda sort heter på latin längre, dom har ju gjort den ena omrevideringen efter den andra, svårt att lära in nya namn för en gamling som mej!
Ja, e nåt speciellt med kingen men e väldigt förtjust i Lasiodora släktet med! Sen drömmer man givetvis om en goliat nån gång i framtiden!
Jag har siktet inställt på T.blondi nu, får se om det blir någon på mässan, ev T.apophysis också.
Jovisst, C. crawshayi existerar inte längre - bara P. munticus. Ormtaxa är hälften så rörig som spindeltaxa! 
Har mångårig erfarenhet av P. munticus, har tom. provat mig på avel. Dock utan framgång - otroligt svåravlade spindlar!
//Niklas

Där ser man, man lär sej nåt nytt varje dag! :) Men jag lär nog inte komma ihåg det, jag har inte ens försökt att lära mej spindeltaxa, e bara en sidohobby som jag har och samlar bara på dom, mina kunskaper när det kommer till spindlar gäller bara skötseln av just de arter jag håller. E fachinerande djur men jag e inte kaxig när det kommer till spindlar! Vännerna har spridit det nya ordspråket " Ingen spindel e snabbare än Ingos träsko" Kommer dom ut så tar jag till benen!
Men nån gång så vill jag nog testa att para nån lättare art! Jag hade iof friodling av svarta änkan i en benjaminsfikus i vardagsrummet en gång i tiden, typ 20 år sen.
Hej, Ingo.
Jag har fått en T.blondi idag, helt grattis
Jag hoppas du också få fatt på en.
// Tony

Såpass!?!?! Ja det e ju bara å säga GRATTIS!! 
Ja, förr el senare ramlar man på en å har ett par kronor över just samtidigt, en blondi ska jag bara ha nån gång i livet! 
Ingo.
Vill bara säga att det är en parning gjord på Xenesthis immanis så nu håller vi tummarna
// Tony

KUL!!!!!!!!!!!!! Ska hålla tummen stenhårt!!