Sonya spinner snett
Sonya har fått spindelnät som har fastnat på översidan av hennes bakkropp… men andra ord, hon har spendelnät på ryggen… varför?
golf.ifokus.se

Oj, fastnat där kanske?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ja, men bara helt random eller för att hon är sjuk eller gammal?
golf.ifokus.se

Jadu, svårt att säga…shit happens. 
Med Vänliga hälsningar
När mina spindlar spinner snett, så brukar jag duscha burken lätt med rakvatten. Det brukar räta till saker och ting!
//Niklas

Jag tror Sonya är lite lätt aggresiv :P Rakvatten? Det skadar henne inte då? Hennes ena spinngrejsimojs har liksom fastnat i ryggnätet så den ligger uppåt.
golf.ifokus.se

#4 Rakvatten???!!!
Det skulle jag nog inte komma på tanken att göra! Det kan väl inte vara nyttigt?
#5 Det är inte ett dugg bra om spinnvårtorna fastnat. Det kan nog bli big trouble om hon ska ömsa. Spraya med vatten (vanligt skulle jag nog rekommendera) och försök dra bort nätet. Om hon är sur kan en lång pincett eller korvtång funka.
Med Vänliga hälsningar

Men jag har petat på henne med grejer förut och då blir hon skitarg… Måste typ söva henne om jag ska lyckas.
golf.ifokus.se

Söva henne kan man nog inte göra (möjligen med rakvatten) haha! Nej, det var ett skämt.
Vad är hon för art? Ingen king baboon eller Poecilotheria väl?
Jag skulle nog låta henne bli förbannad. Försök komma åt henne med pincetten (om du har någon lång) medans du håller händerna utanför terrariet och locket stängt så pass att hon inte kan kuta ut.
Med Vänliga hälsningar

Använd en grilltång och fukta den med lite vatten och försök få bort de. Då slipper du ha händerna i terrariet. Äter hon och beter sig vanligt annars då?

Ja, annars är hon som vanligt :)
golf.ifokus.se
Det är en Grammostola rosea "Normal color form" du har.
Mvh.

#12 Eller "Chilean rose"…eller "rosa wolley"..eller bla bla bla
Kärt barn har många namn men du har rätt i det. Det är ju en vanlig G.rosea.
Med Vänliga hälsningar

#14 Javisst! En fin sådan :) Perfekt exemplar av en spindel haha
Med Vänliga hälsningar
Theres: Skulle vilja påpeka att du borde byta ut substratet hos din spindel till något mer gräv-vänligt, som ex torv.
Rekomenderar inte bark hos en spindel!

Ska framföra det till min bror.
golf.ifokus.se
hur är de med henne nu? har ni fått bort nätet?

Hon mår bra och äter syrsor, nätet är kvar på ryggen men spinngrejsimojserna är lösa så hon kan spinna nät och så :)
golf.ifokus.se
okej:) Ja lite nät på ryggen lär hon ju inte dö av:P