Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 1486 ggr
emelieroxy
0

orolig matte

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min sinaloa mjölksnook bebis (ca 1 år) äter inte pinkisen. jag har försökt i en vecka och få henne att äta men hon vill inte. någon som har ett bra tips om hur jag kan göra innan hon dör..

emlie

Rumblebee
0

När åt den sist? Och vad har du gjort hittils för att försöka få den att äta? Har du provat att lägga ormen i en 'foderlåda' tillsammans med en pinkie över natten?

[peter54]
0

#0 Matar du en ettårig sinaloa med pinkies? Då är det väl råttpinkies eller? Om du matar med möss så är pinkies alldeles för smått, den borde ta popcorn, eller åtminstone stora fuzzies.

En ettårig mjölksnok klarar att vara utan mat i minst 6 månader, så den tar inte skada av att vara utan ett par veckor.

Hur gör du när du matar?

emelieroxy
0

jag vet inte jag köpte den förra veckan i tisdags. jag har lägger henne i en liten låda jag fick när jag köpte henne men hon äter inte. sen har jag testat att lägga pinkisen i terraruimet men de stank illa där sen och hon åt inte ändå. men om jag lägger henne i den lilla lådan under natten kommer inte de bli för kallt utan värme lampan då..?

[peter54]
0

Om du bara har haft ormen i en vecka borde du inte ha provat att mata alls förrän idag. Ormen måste få en chans att vänja sig vid sin nya miljö och då brukar man låta ormen vara helt ifred under en vecka.

Lägg maten i en tom hushållspappersrulle och vik up ändarna lite. Lägg in alltihop i terrariet på kvällen innan ljuset slocknar och låt rullen med maten i ligga kvar över natten. ta bort rullen på morgonen oavsett om ormen ätit eller inte.

Skaffa dig en svag värmematta istället för värmelampan. Om du vill mata ormen i boxen och är orolig för att den blir kall så ställ in boxen i terrariet.

emelieroxy
0

okej tack så jätte mkt för tipsen :)