Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 942 ggr
examynia
0

hur vanligt...

är de egentligen att majsormar gillar att klättra på grenar å uppe i växter osv..?

min lilla majsorm på 1 år älskar att klättra verkar det som.. bytt terrarie nyss till ett större å har nu satt in mer å större växter å en stor rot som kan klättras på.. å hon gillar att klättra..  de förra terrariet så låg hon längst upp i en växt omslingrad. så de jag undrar är hur vanligt är de egentligen att majsormarna gillar att vara så pass långt över marken?.

fluffis
0

Det är ganska vanligt att de klättrar när de är små, sen blir de mindre klättringsvilliga ju äldre de blir.

examynia
0

okej ja de kan va så kanske.. men vore ändå kul om hon gillade att klättra hela livet:-P

fluffis
0

Visst önskar man det men tyvärr är majsormar lite tråkiga med att röra sig enligt min erfarenhet. På våren kan det bli lite mer fart, speciellt på hanar som vill visa upp sig. Sen finns det ju andra ormar också… Glad

examynia
0

jo fast dom är mysiga ändå:P hiih..

[magnus237]
0

lika dant med mina 4 små dom älskar o klättra i sina grenar även i bland dom vuxna med  majs ormarna dom är framme då normalt folk sover så är det hos mej