Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 7417 ggr
awkward
0

Crested geckos - choklader

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa upp mitt finfina avelspar som kommer att sättas ihop så småningom :)

Är väldigt intresserad av hur deras ungar kan komma att bli, då föräldrarna är riktigt snygga!

urfaren
0

väääldigt häftiga, var bor du?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

awkward
0

Tackar!

Pma om du vill prata istället :)

awkward
0

Här har vi deras hem, nystädat och fint!

awkward
0

Fy vad dålig jag varit på uppdatering på detta forum!

Här kommer nya bilder på föräldrarna OCH de 3 ungar de fått hittills :)

Hanen

awkward
0
awkward
0
awkward
0
awkward
0

Senaste tillskottet kom 15/5

[Samsonmaster14]
0

Hur mycket kostar en?

Hur stort utrymmee behöver en fransgecko?

awkward
0

Runt 1.000 kr kostar en unge från mig i alla fall :) och sedan kan det variera med någon eller några hundra, beroende på färg och mönster. Ska man köpa en könad kostar det alltid mer.

Till en crested gecko är huvudsaken på utrymmet höjden, då de är trädlevande/regnskogsödlor och hoppar och klättrar massvis.

Men desto större, desto bättre :)

[Samsonmaster14]
0

Jag vet att dom är trälevande.

Men hur stort terrarie rekomenderar du för en ödla ?

awkward
0

40*40*60 cm på ett terrarium för en vuxen crested gecko tycker jag är lagom stort.

Schnigel
0

Hej, jag lånar din tråd lite för du verkar kunna om såna här ödlor. Jag har ett terrarium här hemma som är 35x60x40 (BxLxH) Och jag undrar, räcker det för att ha en Crested gecko i? Har funderat länge på att skaffa en sån gecko, och har ett terrarium stående här hemma så.

Vill också säga att dina är riktigt vackra!

awkward
0

Hej!

Det skulle väl kunna funka, men helst ska de ha sitt utrymme som störst på höjden, men överlag så bör det räcka med tanke på att det är ändå relativt brett och hyffsad höjd :) så en borde kunna klara sig bra där :)

Dessutom ska man alltid börja med en mindre låda/box till ungar, så de lättare hittar till maten och kan känna sig trygga. Så inte förrän de är runt året kan de flytta in till så pass stort :)

De är helt underbara ödlor och jag föll direkt för dem för över 1 år sedan nu, intresset är lika skarpt som då!

Tack! :D

Schnigel
0

Åh va bra! jag har vilja ha en så länge nu, men har trott att det terrariet är för litet. dom är så söta och fina! Om jag hade lite mer pengar så hade jag gärna köpt en av dina ungar :3

Visst kallas dem ögonfransgecko också? ^__^

Vet du någon bra sida där det står info om dem?

[Samsonmaster14]
0

Jag är också super sugen på dom!

Hoppas att fram till mässan i malmö ska allt vara klart för fransgeckon :)

awkward
0

Jag skulle rekomendera att läsa på http://www.pangeareptile.com/store/crested-gecko-care-sheet-en.html

där jag ofta är aktiv på forum och kollar runt, läser osv :)

Står mycket bra fakta där!

Ska ner till Expo Syd i Kristianstad den 28 Augusti, om någon är intresserad av en unge :) bara pma!

[Samsonmaster14]
0

Tack så mycket!

Jag läste på innan när jag visste inte om jag skulle skaffa e leopard eller crested gecko.

Jag köpte en leopardgecko i måndags, men en fransgecko om 2-3 månader gör jo ingenting.

Vet du om det finns matproblem med fransgeckos? Dom ska jo äta CGD, men värgar dom äta ibland ?

awkward
0

Så lite så :)

Vad roligt! Jag har 3 stycken leopardgeckosar, de är väldigt rogivande ödlor det också :)

De är som oss, vissa tycker om insekter mer än CGD, andra CGDN. Men viktigaste är att alltid se till så att de äter CGD och INTE ge någon slags insekt förrän man ser avföring = då vet man att de äter av CGD :)

Annars blir de lätt bortskämda med att insekterna smakar godare än själva basfödan och då missar de mycket viktiga ämnen de behöver.

Skulle inte de äta CGDN i den smak du har hemma, testa köp hem en annan. Men oftast äter dem och svälter inte ihjäl sig själva som viss andra djur gör :)

[Samsonmaster14]
0

Aa.

När jag visade en crested gecko för min mamma så sade hon ba "hmmm den är inte lika fin som den du har nu", men hon tyckte om terrariet. Hehe alla dessa växter o sånt och därför vill jag ha en ögonfransgecko! Dom är bara så förtjusande.

Jag bara hoppas att jag får sommarjobb och så ska jag köpa terrarie och sånt.

Hur mycket kostar CGD?

Schnigel
0

Jag funderar seriöst på att köpa en av dig, var bor du nånstans? så man vet om det är jätte långt bort eller inte :P

[Samsonmaster14]
0

Men asså! Dom är bara så söta! Jag kan inte motstå dem, men jag har precis köpt en leopardgecko!!!! Nämen då ska jag köpa en eller två på reptilmässan i malmö, eftersom min mamma tycker att terrariet ser jätte snyggt ut, och hon älskar växter.

Kommer nån av er till mässan den 30 juli ?

awkward
0

Bättre du åker till Expo Syd i Kristianstad den 28 Augusti :)

Denna kommentar har tagits bort.
awkward
0

#24 Detta är min tråd, så annonsera någon annanstans. Tack.

Schnigel
0

Håller med trådskaparen.

[Samsonmaster14]
0

Hmm jag med!'

Men jag vill inte ha fler ödlor eftersom jag vill inte vara sp orolig över dem!

(det blir kanske en orm när jag fyller 15)

Reptile-Lovers
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 20

Frågade efter vad cgd kostade

men ta bort inlägget då

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

Ailurofil
0

Reptile-Lovers , Varför måste du lägga in reklam om dina djur i andras trådar? Om du har så svårt att bli av med djuren så bör du minska ner på ditt hektiska avlande, då blir alla nöjda, djuren, du och TRÅDSKAPAREN!

Reptile-Lovers
0

Jag avlar inte hektiskt

Har 2 ungar inget mer

Reptile-Lovers
0

awkward
0

Här kommer nya bilder på föräldrarna :)

awkward
0
awkward
0

Igårkväll kom denna lilla sötnos ut från sitt ägg :)

awkward
0

Och igår eftermiddag kom denna snygging! :D