Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: om-sajten
Läst 1444 ggr
thildatessie
0

Djurvårdare på högskola?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

någon som vet om man kan utbilda sig till djurskötare på en högskola? för att jobba på T.ex djurpark. Djur är mitt största  intresse men jag valde inte det på gymnasiet. Eller finns det någon typ av kurs?

Itchy
0

lägg in EN tråd på djurpark.ifokus ist för alla djursajter Skrikandes

You can't spell Bitchy without Itchy

thildatessie
0

#1 redan gjort, Vill få så många svar som möjligt.  Du behöver inte läsa alla :)

Wassago
0

Nån högskoleutbildning för att bli djurvårdare känner jag inte till.. Själv gick jag på Kolmårdens egendesignade djurvårdarutbildning i början av -90 talet.. Skall du in i djurparksvärlden så är det nog den du har störst changs att komma vidare på.. men ytterst få som gått utbildningen får jobb senare i just djurparker.. Omsättningen på folk är mycket liten.. Sen finns det andrta utbildningar som inriktar sej på djur inom animalie produktionen eller smådjur.. samt djursjukvårdar utbildning typ den som finns i Skara..

thildatessie
0

#3ok tack för svar, jaa det ska ju vara svårt att få jobb inom djurpark tydligen..

Wassago
0

Jo, är ju få platser och många som vill ha dom! Djurparkerna kan välja och vraka bland gräddan av moset! :) Då tar dom ju hellst sådana som kommit in i unga år via ferie arbeten och som sedan vidar utbildat sej i deras egna regi! Då får dom välutbildade och hängivna djurvårdare.. Själv kom jag in i den världen som 13:åring på ponnybanan i Borås djurpark och lyckades hålla mej kvar och avancera.. Men numera är jag inte verksam i djurparkerna.

thildatessie
0

#5 okej vad roligt! Borås hade ju varit mitt alternativmed då det är närmast men då på smådjur. Har kollat efter feriearbete men för att vara vid smådjuren krävdes det att man var 18, hade gått naturbruktsgymnasie med inrikting på smådjur + ytterligare en utb (minns inte vad den hette) så… jaa :/

[isdrakee]
0

För att få en bra utbildning bör du nog vara beredd på att flytta. :P

thildatessie
0

ok..