Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1951 ggr
AmandaChristina
2011-09-19 12:30
0

Leopardgecko

Vi är några tjejer från REAL-Gymnasiet i västerås som undrar en sak. Vi har ganska många reptiler, men våran leopardgecko känns lite liten. Hon är 20 cm och väger ca 30-35g. Är de normalt eller ska dom väga mer? Kan även tillägga att hon är över ett år gammal. Svar snarast möjlig är uppskattat så att vi kan göra något åt saken (om de nu är något fel på henne).

Vet inte vart jag ska lägga tråden så lägger den i ödlor.

cervelo
2011-09-19 15:43
0

Den väger aldeles för lite!!!!  mata dem med syrsor.. å mask zofobas hur det nu stavas.. den sak iaf väga över 50 gram!

yey

AmandaChristina
2011-09-19 16:59
0

Okej men hon får 2 syrsor typ 2 - 3 gånger per dag. Borde vi mata henne oftare?

[Dominik]
2011-09-19 18:09
0

Jag tror att min hane vägger 65 gram tror jag :)

Men ja! Den är vägger för lite. Mata henne med zophabs och se till att det alltid finns mjölmask i terrariet. Mjölmask ska man ha i skålar så att dom inte  rymmer. Men ska mata en gecko varje dag, tills den blir mät.

Schnigel
2011-09-19 18:22
0

Oj hon väger absolut för lite, hon borde väga minst 45 men absolut mer än så. ca 50 är lagom. Min hona väger 55 g. Ge henne syrsor tills hon blir mätt, 3-4 gånger i veckan. Ge inte för mycket zoofobas o mjölkmask, kanske typ 2 gånger i veckan.

AmandaChristina
2011-09-19 19:04
0

Vi har inte sånna där zoofobas och våra djurlärare lyssnar inte allt för bra. Men ska mata henne ordentligt, som tur är så har jag "djur veckan" och tar hand om djuren. Så ska se till att hon blir ordentligt mätt :) Tack så mycket för allt.

Nu när jag kom och tänka på de, hur ser en tjock skäggagam ut? Tror att våran är riktigt tjock just nu, hans mage hänger över och de ser ut som att han har dubbelhaka!