Johannas Spindlar! (massa bilder)
Ja, nu har de kommit hem! :)
En Brachypelma Smithi ungefär 6 cm BS, döpt till Selma.
En Brachypelma Albopilosum ungefär 2 cm BS, döpt till Saga.
Köpta av Myra!
Och två stycken Grammostola Pulcheripes! Ungefär 8 mm BS och döpta till Lakrits och Nypon.
Här är en bild på Saga till att börja med, hon är på upptäcksfärd! (Brachypelma Albopilosum)
(jag vet att man ska hantera sina spindlar så lite som möjligt både för deras säkerhet och för ens egen, detta var endast för att flytta dem till sitt nya hem, och endast liiite för att de var så söta)
Den ena av dem (Nypon) klättrade rakt upp ur burken och upp på min hand och vandrade runt där och undersökte. Men den andra (Lakrits)ville inte komma ut och kröp bara längre in när jag försökte guida honom försiktigt med min lilla akvarell-pensel. Tillslut så blev han sur på mig för att jag var en sådan envis kärring så han bet i penseln. :P Men tillslut med hjälp av tålamod och försiktigt, försiktigt "klappande" med penseln så fick jag ner honom i hans nya hem också. Men han var väldigt rädd, inte alls som sin syster. (Nu låssas jag ju förståss att de är en tjej o en kille, precis som jag låssas att saga och selam är tjejer, jag vet ju såklart inte än)

Kul att se! Roligt att du är nöjd med dem!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#11 Jag är supernöjd! De är obeskrivligt vackra, man kan inte tro det när man bara ser dem på bild. Man måste ha en spindel för att förstå hur vackra de egentligen är! :D

#13 Haha vilken liten snygging! :D Den verkar ju vara snäll också :>

gah! jag vill oxå ha spindel! men det är ett utav dom få djuren som sambon har satt stopp för. tyvärr…. min rosea, Felix, gick bort för snart två år sen :(
#15 Aaaw! :( Vad synd… Tycker att din sambo får tänka om isåfall, han verkar ha förutfattade meningar! Spindlar är trevliga djur. :<

#13 Ja, hon är en liten goding! Lugn och fin spindel.
#15 Kanske en svart änka är mindre läskig än fågelspindlarna?
Med Vänliga hälsningar

jo, jag tycker att han är väldigt tråkig. men han har sagt själv att spindlar kan vara fina m.m. men han vill absolut inte ha någon här hemma…. han tror bara att dom skulle rymma….. *suck*

Äh, spindlar rymmer inte ofta. Dessutom kan man ju se till att stänga terrariet så är risken bortblåst.
Med Vänliga hälsningar

precis, det har jag oxå sagt…. men han vill absolut inte…..

Jag vill också ha spindel men samma här.. min sambo säger NEJ ingen spindel… :( Kan man smuggla hem en spindel utan att de märks?;)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

självklart! jag har haft en orm i garderoben så :P

#22 *asg* haha då kan jag ha en spindel i min troslåda;) där går han väll ändå inte å snokar haha
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

hahaha, det vet man aldrig :P
Oohh Fina töser du har där! :)
Hälsningar Malin
#25 Tack så mycket! :D
Här kommer lite fler bilder. Nu när jag har lånat min pappas proffs-kamera så måste jag påassa på. :P
När jag steg upp imorse så var faktiskt Selma framme men när jag vände mig om igen från att ha öppnat fönstret så hade hon kilat in i sin håla.
Hon tror nog att hon är osynlig nu fast fötterna sticker fram ur hennes lilla grop som hin tydligen har grävt. :P
Selma tog sig upp på väggen :S Jag blev lite rädd att hon skulle rammla och göra illa sig, men hon klättrade långsamnt ner igen när hon kände att hon var klar däruppe. :P
Hon verkar inte alls blyg utan är just nu på rundvandring i sin lilla burk.
Två boklungor i sikte! :> 1000 spänn till den som ser ifall Selma verkligen är en tjej! xD
Oh, jag blir mer och mer sugen på min första spindel, men det får bli efter jag fått hem min korallfingergroda :P
Hälsningar Malin
#30 Hohoho, jag är sugen på min 5:e och 6:e osv spindel! xD

#31 - Vi har 16 spindlar och det var absolut inte meningen att vi skulle ha så många. De är rogivande att sitta och titta på och det är skitfacinerande att titta när de ömsar, när de äter, när de klättrar - ja de är skitfacinerande =O)
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Vilka sötnosar :)
Fina spindlar :-) Hur vanlig är dvärgfågelspindeln C.elegans?
32 Håller med om att dom är rogivande! Sättet dom rör sig på är så kontrollerat och graciöst..! Det är som ögongodis att titta på! :)
igår så gav jag Lakrits och Nypn mat. De matvägrade inte alls utan åt varsin avklippt mjölmasks-bit. :P
Däremot så ville inte Saga ha något. Och Idag så prövade jag att ge selma en mellanstor syrsa men hon var inte heller intresserad.. :/
Hoppas dom får tillbaka sin aptit snart.
Nämen! Se så pinsamt! på #27 så skrev jag Selma även fast det var lilla Saga det handlade om!
Nu börjar jag förstå mina föräldrar när de kallade mig för Helena och min syster för Johanna ibland även fast det var tvärt om. :P
Såhär på kvällen så sticker Selma ut tårna och spejar ut över sina domäner. Jag tror att hon väntar på att jag ska gå och lägga mig så att hon kan springa ut ur grottan och ha spindel-rave!
Annars sitter hon och trycker längst in i grottan på dagarna :P
(Nu är det kassa bilder igen för nu har jag lämnat tillbaka proffs-kameran)

Kul att se att de kommit till ett så bra hem :)
Med Vänliga hälsningar
Haha! Va bra att du tycker det! Jag gör mitt bästa! :>
Selma har varit på en massa promenader nu när jag har suttit framför datorn. Jag tror hon blir mer och mer säker i sin nya miljö. Snart kanske hon vågar sig på att äta något.
Saga har grävt en jättelång tunnel som hon numera bor i och INTE kommer ut. :P Hon kanske ska ömsa?
Jag har dessutom märkt att Selma (en riktigt äventyrlig men klumpig dam) gillar att klättra.. och jag har sett henne rammla en gång(fick en hjärtattack). :P

Finfina spindlar!
har du någon tillsalu?
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus