Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 8808 ggr
Silversak
0

Spindelungar säljes

Hej!

Vi har 3 stycken spindelungar till salu. Dem är väldigt små ca 1,5-2 cm i benspann. Kanske också ska säga att det är Grammostola Rosea spindlar.

Vi kan frakta dem till Luleå, Piteå, Överkalix, Gällivare och Kiruna. Ev. Umeå.

Vi hade tänkt oss ca 50 kr/spindel. :)

Bilder lägger vi upp inom kort.

Silversak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en av ungarna, de andra 2 är ungefär lika stora :) Hoppas man får en liten uppfattaning av hur "stora" dem är.

LinaIsabell
0

Sjukt fina! Har funderat lite på att skaffa en spindel… Men vi får se hur det blir. ;)

Hade ju varit superroligt att ha en unge så att man får se den växa upp! Och väldigt bra att veta att den är född i fångenskap.

Silversak
0

Okej, vad kul! :)

Jo, tycker också de. Nog för att det kan ta lite tid men.. Tålamod!

LinaIsabell
0

Vad matar man dem med när de är så små?

[magnus237]
0

banan flugor kan ja tänka mej som super små spindlar

Silversak
0

Det kan man säkert. Vi matar dem med maggots som vi klipper av på hälften. :)

[magnus237]
0

oki funkar det med snart kan du fånga mindre insekter brukar göra det till mina småttingar

[magnus237]
0

även små gråsuggor funkar

Silversak
0

Fånga dem? Menar du typ utomhus eller? :P

[magnus237]
0

ja dom aldra minsta brukar jag odla öpp flug larver sen har man massa flugor eller köper man en burk med maggot och flyttar över larverna till en glas burk sen hat man massa flugor det ända larverna behöver är någon dag sol

Silversak
0

Jaha, okej :)

[magnus237]
0

fick hem lite änkor o dom var inte stora max 1 mm änkorna är av arten redback. om ca 2 veckor till så ska min huntsman ha äggsäck

Silversak
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla spindlar är fortfarande till salu, nu har de dock växt så benspannet är 3-4 cm. :)

[magnus237]
0

nice storlek skickar du på posten

LinaIsabell
0

#14 Vadå skicka på posten? Man kan väl inte skicka spindlar med posten..?

Fortfarande skitfina spindlar! Så himla söta.

HairySpider
0

# 15 jovisst kan man skicka på posten men det är viktigt att man packar ner dem så det minskar risken för hårda stötar i posthanteringen, jag som bor långt ifrån de flesta uppfödare fick mina P.cambridgei  ungar hemskickade, de mådde bra och så när de kom fram för de var så bra inpackade under leveransen

Visst är det en stor risk med att skicka på posten, och flera rekommenderar det inte just för att det finns vissa fall av spindlar som inte har klarat sig så det beror på om man själv är villig att ta risken och hur personen som skickar iväg dem packar ner dem

Djuren betyder mycket för mig, de är mina ledstjärnor genom livets mörka tunnel! Finns inget bättre i livet än dem.

// HairySpider, fd. Ratwomen

LinaIsabell
0

#16 Hur packar man in dem? Posten är ju inte direkt försiktiga med sina brev, och man kan ju inte direkt ploppa ner en spindel i ett kuvert bara sådär, då blir den ju platt.

HairySpider
0

Mina låg i runda vita plasburkar med små hål för syret eller ventilation (burkarna var i storlek med kryddburkar) med mycket toapapper inlindat runtom själva spindeln, just för att inte de skulle studsa runt därinne. man får ju packa noga när det är liv det handlar om

Sen var det bubbelplast inlindat runt burkarna för att hålla värmen lite gissar jag och sen låg brukarna i ett grönt vadderat kuvert.  Allt var noga planerat av uppfödaren när han skickade iväg dem. Och de klarade transporten bra, tog ett dygn innan de var här, såhär som jag beskrev nu packade just han och det är väl ett av fler sätt att packa på tror jag

Djuren betyder mycket för mig, de är mina ledstjärnor genom livets mörka tunnel! Finns inget bättre i livet än dem.

HairySpider
0

Sen får jag väl notera att jag själv skulle aldrig våga skicka spindlar på posten, jag är lite nojig över hur det går under själva transporten men eftersom jag nu var på jakt efter spindlar och uppfödarna bodde miltals ifrån mig ansåg jag att jag fick ta en risk om jag ens skulle få tag på några jag ville ha, att få hit dem på posten, annars hade jag hellre åkt och hämtat

Silversak
0

Okej. Det kanske fungerar, men vet inte om jag skulle ta risken att skicka med posten, men det verkade ju ändå rätt säkert för dina spindlar. Men vi kan ju ändå frakta dem till ganska många olika ställen så vill folk verkligen ha spindlarna så kanske dem kan ta sig dit. :)

[magnus237]
0

själv har jag fått hem änkor som var mindre än en mm från tyskland och ingen dog tänk bara på ta betalt i förskott o skicka på express frakt så kommer spindeln farm på under 24 timmar fotofilms burkar brukar jag skicka i packa dom så tajt det bara går så ska ingen behöva dö sista jag bestälde från tyskland la jag in ordern på morgonen på en måndag på tisdag efter middag fick jag det jag hadde beställt

Silversak
0

Du menar cm inte mm, eller? :P

okej, jo. Men vi får se om någon är intresserad, är någon de och inte har någon möjlighet att ta sig till ställena som vi kan frakta till så kanske man får skicka dem isf. :)

[Samsonmaster14]
0

är dina spindlar mycket giftiga som vuxna, o hur giftiga e dom ?

Silversak
0

Jag har ju Grammostola Rosea och vad jag har läst så är dem varken aggressiva eller särskilt giftiga, men aggressiviteten kan ju variera mellan individerna. Men det är ju en nybörjarspindel så skulle tro och är ganska säker på att dem oftast är lugna och inte så giftiga.

Har hört att giftet kan jämföras nästan som ett getingstick, men vet ej om det är helt sant.

[magnus237]
0

sant giftet ska vara som en geting ska dock kännas mycket värre än vad dom är giftiga så ett bett ska man inte prova på när jag köper änkor är dom sällan över 1 mm nästan så man inte ser dom i burken vid upp packning själv har jag massa småttingar  innom en vecka av arten Holoconia Imanis en trevlig art inte giftig men aggresiva vill man ha snabb växande arter o som äter allt som kommer i dess väg så är huntsman en trevlig spindel snabba som få

http://www.arachnoboards.com/ab/showthread.php?t=45885

HairySpider
0

# 25 En huntsman kommer jag också få hem inom kort, gillar de mer snabba spindlarna.

En spindelsort jag nog aldrig kommer ha är dessa små änkorna, gillar de mer större spindlarna så jag "vet var jag har dem" lätt att man missar dessa små, speciellt de ungarna runt 1mm som du beskrev

Jag fascineras av stora spindlar och kan titta på dem i timtals men gillar inte de små av någon anledning, kan nog egentligen inte sätta direkt orsak på varför men det är nog det att jag gillar att kunna se dem lätt kanske det :)

[magnus237]
0

jag har massa spindlar allt från små änkor till dom stora arterna jag gillar ochså snabba och aggresiva arterna den som är värst i min samling är nog vandrings spineln och den är ännu snabbare än huntsman

[Samsonmaster14]
0
#27 Var bor du? Har du små chile spindlar? Om du bor lite närmare mig än va Silversak gör så skulle det vara okej med frakten?
[magnus237]
0

jag ska snacka med en som jag känner som frågad efter dom för min del är bara hannar av rcf roseor som är intresant efter som jag har 2 honor eller kan ett byte vara intresant med grå huntsman spindlar nu när min ägg säck ska kläckas vilken dag som hällst

DjurTjejerna
0

skickar du?

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus

[Dominik]
0

#30 Du vet väl att man måste vara 16 för att ha en spindel som inte har starkt gift, o du e 12 men lycka till. Det finns säkert ofarliga och fina arter, t.ex false widow som du kan ha :D

[magnus237]
0

dom jag säljer är det 18 års grens då vissa är extremt giftiga och dom jag inte känner ska kunna ge referenser

Trollhassel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#32 har samma regler. jag tror att nästan alla (seiösa) giftodlare har 18årsgräns.

Djurtjejerna, då har du mårna år på dig att läsa fakta och fördjupa dig i dessa!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[magnus237]
0

nu tror jag ingen är så korkad att man säljer spindlar till en 12 åring finns en 16 års gränns på dom ofarligare arterna som ändå inte är att leka med som säljare är jag tvungen att veta att den som köper kan ta hand om dom på bästa sätt du får vänta som alla andra och läsa på ta i kontakt med någon med spindlar som kan lära ut då när du har åldern inne så sitter du på en massa kunskaper om spindlar sen så ser du om det är något för dej att sysla med har nu under årens lopp fått ta mot massa ormar och spindlar som ingan har kunnat ta hand om det är lite tröttsamt