rödörade sköldpaddor
hur stora kan de bli??
har hittat så många olika infon varav en säger 15cm, 22 cm, 30cm och 35cm
ska bygga ett nytt akvarium till mina 2 nästa sommar och jag vill inte bygga ett för litet akvarium åt dem då jag inte kommer ha råd att bygga 2 akvarium enbart ett
jag har planer på att bygga en stomme i plywood som jag kommer plasta in och sedan köpa en glasruta till framsidan
Är det honor du har kan du räkna med att de kan bli ca 25-30 cm. Hanar blir mindre, hur mycket mindre har jag dock ingen koll på
Skulle gissa på att vissa hanar inte blir mer än 15-20 cm.
Ju större desto bättre (kar alltså). Se bara till att de har lätt att ta sig upp på landdelen.
Lycka till!
_No way! Yes way!
tack så mycket för svaret, då vet jag hur stort jag ska bygga eller rättare sagt minsta storlek
jag har en hane som just nu är 11cm över skalet och en som är 5,5cm över skalet som jag inte vet könet på än
Oj, en hane. Hoppas det funkar bra med den andra när hanen blir könsmogen. Är det en hona kommer hon bli stressad av uppvaktande - det bästa att ha 2 eller (ännu hellre) fler honor/hane.
_No way! Yes way!
vilken ålder blir de könsmogna??? har garanterat läst det närjag letat info om sköldpaddor men glömt det
just nu är de riktigt bra vänner iallafall den lilla ligger ovanpå skalet på den stora
hon som hade sköldpaddorna förut sa att det var en hane