Man med orm runt halsen på stan
Hittade denna notis på SVD.
Hur oklok får man vara?
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Ja inte nog med att han skrämde slag på folk, det är ju ingen vidare årstid att gå omkring ute med en orm som behöver värme.
Det är bla. sådana här idioter som gör att jag tycker det borde finnas någon slags kontroll eller licens på att få ha vissa djur.

Man måste ju visa sina medmänniskor respekt! Det är vanligt med fobier och på fyllan ska man inte hantera ormar oavsätt om det är en majsorm eller något större. Stackars orm!
Man blir så arg!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Håller er båda.
Jag hade en leguan för en massa år sedan som gillade att vara med och åka bil, eller han var med överallt när det bara var bra väder ute. Såklart en gång när han var med så klättrade han upp på min tröja och hängde sig fast under hakan på mig och jag tänkte inte på det när jag var till affärn och handlade, ni kan tro att kassörskan formligen hoppade ur stolen ett par meter bort. Hon lugnade sig iofs rätt snabbt och kom tillbaks och sa "det är väl ändå ingen riktig". Och just då rörde han på sig och hennes reaktion upprepade sig. gissa om det var svårt att hålla masken och försöka övertyga henne om att han är helt ofarlig och from som ett lam.
Jag bodde i ett litet samhälle och butiken var en liten lanthandel bara så personalen kände ju mig så varje gång jag handlade efter det så tittade dom en gång extra när jag kom in 

Jo det skulle se ut om jag kom inklampandes på affären med Börje på axeln (vår leguan) folk skulle nog skita ner sig, och alla gamlingar skulle svimma.
Men en promenad i selen på baksidan av huset på gräsmattan en varm sommardag skulle han säkert uppskatta 
Fast selen är lite stor ännu så han måste växa i den först,för utan selen vågar jag inte ta ut han.

Hade åxå en grån leguan för ett antal år sedan som fick hänga med när vädret tillät . Dock skulle jag aldrig få för mig att göra en sån sak idag .
Men att gå ut med en boa i denna kylan som är nu , då har man nog inte alla hemma .
En liten anekdot från tidigt 70-tal. Hade en kompis som ägde en hyfsat stor grön leguan, en hona. En varm sommardag lyckades den slita sig ur kompisens händer, ut på altanen och full speed rakt ut på gräsmattan, upp i en björk 15 meter och blev sittande i toppen. Det blev några timmars funderande hur leguanen skulle plockas ner, för själv ville den inte flytta sig. Det blev att hyra en liten hydraulhiss för att komma upp och hämta ner leguanen. Det kostade bra med slantar. Risken för upprepning och tömd spargris fick kompisen att hämta bågsågen ur förrådet och ta omkull björken och hans föräldrar fick en mindre trevlig överraskning när kommungubbarna ringde på dörren och undrade över varför deras björk låg omkull.

Haha , Ja den va lustig :D
Malmö……Såna saker händer här varje dag.
Jag misstänker att killen som hade ormen runt halsen ville bara få uppmärksamhet eller så var han helt enkelt en idiot. Människor som han bidrar till att folk börjar tycka att det är kul o gå omkting i stan med reptiler…Det är helt löjligt!