Köpet av din reptil
Skriv var ni hittade er reptil, hur gamal den var och hur mycket den kostade :P
Tänkte det kunde vara kul att veta och jämföra =)
Min Chilenska fågelspindel kostade 499 kr, jag köpte henne i djuraffären och hon var ca 3-6 månader då.

Jag tror den första reptil jag hade var en grön leguan som var 4 månader och kostade 700.- med jättestort terrarium. Detta var ungefär 15-17 år sedan

Edit : Första reptil var det inte , men första reptil som jag köpt iaf.

Oj, det har varit många reptiler här. De jag har nu är två röda regnbågar. Köpta av privatperson som små för 2 500/par. De andra reptilerna jag haft förr minns jag inte något pris på men alla köpte jag från olika privatpersoner på mässor, kontakter och annonser.
Samma sak med spindlar och kryp. Aldrig köpt i djuraffär.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Min första vattensköldpadda var tyvärr ett impulsköp. Hade ringt runt till olika djuraffärer, och åkte sedan dit. Hur sköldpaddan hölls vet jag inte då biträdet hämtade den från källaren. Den var större än jag föreställt mig (15 cm), men jag köpte den ändå. Tror jag betalade 70 kr för den rödörade. Vet inte hur gammal den var.
Den andra, en gulbukad, var ungefär 3 år när jag tog över henne. Min dåvarande pojkväns kusin hade inte plats för den "stora" sköldpaddan längre, så jag tog hand om den.
_No way! Yes way!

hm…. första reptil….
det blir nog min rödörade sköldis DeeDee. åldern var okänd, och hon var en akut omplacering, då hon bodde i ett badkar när jag hämtade henne.
strax därefter hämtade jag hem min Rosea Felix på ca 5 år, 850kr med terrarium.
Min första reptil var en amelanistisk majsorms hona som jag köpte med terrarium och tillbehör för 1000 kronor. hon var ca 2,5 år gammal då.
Måste inte vara er första ^^ Det står ingestans ;)
Min sköldpadda Lennart hittade jag på en annons på blocket. Han kostade med akvarium och allt 200 kr. Han var då ca 6 år

Min nu levande äldsta reptil är skäggagamen Grå. Fick honom i födelsedagspresent när jag fyllde 25. Han kostade hutlöst mycket, över 1500 kr tror jag. Första skäggagamen vi fick hem till butiken i Gävle, för en sisådär drygt 10 år sen.
Har för tillfället 2 leopardgeckon oxå, en för 2500, en morf som jag bara måste ha, snygg ju! Sen en gratis inlämnad på fd jobbet som nån tröttnat på…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Mina absolut första reptler var ett par rödörade vattensköldpaddor som jag fick av mina kusiner när jag var runt 10-11 år gammal. Det var en hona vid namn Stina och en hane som hette Doglas.
Som vuxen så var det min skäggagam Neo som jag nu har sålt.
Jag köpte honom av min svåger, kommer dock inte ihåg vad jag betalade.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Inte mina första (men det behövde det ju inte vara heller) men mina senast inköpta snokar kostade 3500kr för ett obesläktat juvenil par. Köpta av en snäll reptiltok som importerat från tyskland (äger Värnamoo Zoo som då o då får in riktigt roliga o spännande reptiler som krokodilskinkar mm).
Min första köpta orm var en indisk råttsnok (Ptyas mucosus) på 2,5 meter och ilsken som en uppretad skallerorm. Det var 1970 tror jag. Den kostade 180 kr.
Efter det har jag köpt så många att det skulle ta en timme att bara skriva ner alla.