Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: sköldpaddor
Läst 1647 ggr
[BlueRain]
1

Sköldpadda söker nytt hem

Hej, efter att en depression jag har plötsligt förvärrades fick jag rådet att göra lite omprioriteringar i mitt liv och jag söker därför ett nytt hem åt rödörade vattensköldpaddan Sköldis.

Han har funnits i min makes familj i ca 20 år, men ingen av dem har någon tid till att ta sig an honom. Det har varit jag som tagit hand om honom sedan början på min och min mans förhållande, men nu funkar det tyvärr inte längre.
Bättre att han kommer till någon som kan ägna honom den tid, energi och kärlek som han förtjänar.

Sköldis är frisk och kry, ca 20-25 år gammal, har så vitt jag vet aldrig varit sjuk.

Han har ett hyfsat stort och bra akvarium också (ca 200 liter om jag minns rätt) som får följa med honom om så behövs, men tyvärr ingen möbel. För tillfället har han dock inget grus, men en massa stenar och en flytö. Pumpen är dock för liten för nuvarande akvariet, han hade den till det förra akvariet som gick sönder i en flytt.

Favoritmaten är fiskbullar och insekter, favoritgodiset är gurka, gillar också maskrosblad väldigt mycket. Han gillar att ta emot gurkskivor direkt ur handen :-)

Eftersom jag inte betraktar honom som en egendom vill jag inte sälja honom. Mot att den som vill ha honom kommer själv och hämtar honom (i Karlstad) är han därför gratis.
Söker helst någon som har erfarenhet av reptiler och då särskilt sköldpaddor, men har du ett stort intresse och är villig att lära dig kan jag ordna fram bra länkar till skötsel av sköldpaddor och jag har även en bok (på engelska).

Är du intresserad så skicka ett meddelande till mig för mer info :-) Vill gärna ställa kravet att den han kommer till behåller honom för resten av hans liv, tycker det känns tillräckligt hemskt att han måste lämna oss ..

Tack på förhand!

ivanhoe81
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

bara ett 200liters akvarium, minimåttet på en sköldpadda i denna storlek är en vattenyta på 1kvm

hade inte mina 2 rödörade varit så små så hade jag övertagit denna sköldisen

nakenkatt
0

Hade gärna tagit den om det varit en tjej,men vad jag kan förstå är de en pojke du har.Bor i närke så avståndet hade ej varit ngt problem alls.

[BlueRain]
0

Hej, har hittat nytt hem åt Sköldis på annat håll, han har fått det riktigt bra nu :-)