leachianus henkeli uppfödare?
Ja, som rubriken lyder. Undrar om det finns någon i svergie som föder upp dessa urhäftiga fantastiska geckos? Har du någon länk som du kan dela med dig av?
Har letat runt på internet som en galning! Från första ögonblicket jag såg en sådan i ett youtube klipp fick jag ett starkt "vill ha-begär". Måste bara skaffa en eller ett par om några år. Mycket sugen på att starta en uppfödning av crested geckos och den här leachianus henkeli i framtiden. Verkligen döcoola. =D
"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös
Vill du verkligen ha världens största gecko ödla ?
# 2 Varför skulle hon inte vilja? :S
# 1 Jätte fin ödla, hoppas du hittar någon som föder upp!
Jag har 1.3 (troligtvis) av leachisar. Hoppas på ungar till nästa år.
Ang cresteds hoppas jag du tänker efter innan du föder upp. De har tyvärr massproducerats sista tiden och säljs otroligt billigt. Började själv avla på dem för några år sen och har sett en tråkig utveckling sista åren.
#2 ja vrf skulle jag inte vilja ha en?
Då tänker jag mig om ca 5-10 år eller längre fram förståss. Jag är mycket facinerad utav den typen av geckos.
#4 Att crested har massproducerats på sista tiden hade jag ingen aning om :S finns det många i svergie som föder upp?
Om jag startar en uppfödning av crested så vill jag satsa på ett par speciella färger som jag tycker är mycket vackra. Inte föda upp enbart för att sälja och tjäna så mycket pengar som möjligt. Det kommer vara mer som ett hobbyprojekt.
Det är otroligt många som föder upp. Många som täntk att det är lätte pengar för de blivit så populära så de har skaffat sig ett avelspar och sen kläckt fram massa ungar. Sen finns det ju seriösa som försöker ta in nytt blod och så (så försöker jag själv göra, ta in nytt blod o inte ta för många ungar på samma hona).
Men visst är det kul att föda upp. Jag har dock låtit bli att kläcka så många ägg senaste åren. Sen har jag heldre gett bort djur till folk jag känner som jag vet vill ha o där de får ett bra hem eller behållt själv om jag inte får ett själigt pris för dem. Vägrar sänka pris för att andra ska köpa in billiga avelsdjur o sen ta massa ugnar själva.
Hmm nu lät detta väldigt bittert! Men som sagt, läser du på o kollar så klart du ska ta nån unge. Det som finns otroligt mkt är ju harlekiner. De röda är populära, men där har några redan avelsdjur o hålle på o tar fram så det lär det nog finnas en del med inom snar tid. Det är väl de dyrare nya morpherna som finns mer borta i USA o så som är lättsålda. Men de kostar ju mer o ta hem.
Okej. Om jag nu startar uppfödning så tänker jag ju följa ditt exempel. :P som sagt jag är inte ute efter pengar.