Några med krabba?
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som har en/flera halloweenkrabbor. Jag ska försöka få tag på en på Stockholmsmässan (någon som säljer?)
Ladda gärna upp en bild!
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
*puff*
Okej… Pööözzz på dig med :D
Jag har två stycken och köppte mina på stockholms mässan förra våren. Jag kan höra med den anvarige, men killen som säljer krabbor/amfibier och dyligt brukar vara där. Men kan hör av mig när jag vet säkert =)
Åh vad vacker den är! Och vilket fint terrarium! Jag ska ha min i ett akvarium med grus på ena sidan och massor av fuktig mossa på den andra sidan. Och en massa växter såklart!
Hoppas att jag hittar min krabba nu då!
Förresten, hur gör man en vattendel?
Tack =) aa de låter bra! mycke fuckt ska de va så ömsningen går bra =)
Ja du kan som du redan tänkt att ha smågrus och sand i ena änden på akvariet och vatten/blöt mossa på andra sidan. Du kan ha större stenar eller rotbitar som hindrar land matrialet från att hammna i vattnet. Men de får inte vara för mycke vatten, för krabban kommer vela gräva gångar i sanden och att de ska va fucktigt och inte vattenfyllt. Så ett annat alternativ kan va att ha en djup skål vatten i ena änden men en rotbit eller nått så han kommer upp =) då blir de lätt att byta vatten och om krabban får för sig att mublera om massor så är de lättare för dig att fixa till de haha. Om du väljer skål så måste du komma ihåg att fuckta sand delen, alltså hälla på vatten så du ser att ca 2 cm i botten är vatten och så sanden håller sig fucktig. Djupt med sand ska du ha, mer än 10cm gärna 20cm =)
Oj, det var mycket sand man skulle ha :O
Tack!
Varsogod!
Växter och gömmställen är vicktigt oxå, men de förstog du säkert =) För de är ganska blyga krabbor, haha
Okej, tack! :D
Vad kostade din?
200 =)
Okej, det var ju billigt! Tack! :D