Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1804 ggr
WeirdFreak
0

Intressekoll!

Hallåå!

Jag funderar på att börja föda upp leosar, men jag vill kolla om det finns något intresse först. Jag använder självklart bara friska individer och inavlar EJ!

Jag bor i Västmanland, ca 7 mil från Västerås och 6 mil från Sala.

Jag är väldigt seriös och tar inte en kull endast för att dem är "söta".

Skicka gärna ett PM eller skriv här om du är intresserad!

Ni får självklart ställa frågor om det är något ni undrar över.

Mvh,

Sofia.

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

[Dominik]
0

Nej, snälla gör det inte! Det finns så många leopard/crested gecko uppfödare i Sverige, det är överskott på dessa djur. Dom har blivit så billiga och man kan köpa dem överallt. Det är inte roligt att se på djur som kommer aldrig o säljas.

Om du nu ska föda upp geckos så sattsa på nånting ovanligt och dyrt! Lycka till.

WeirdFreak
0

Här har jag inte hittat en enda uppfödare. Nästan alla är i Skåne känns det som. Den närmaste är i Stokholm, två timmar bort. Men tack ändå, jag ska fundera över det. :)

WeirdFreak
0

#1 Vad tycker du att jag kan föda upp då? Som ett exempel bara. Grottgeckos tycker jag är fina. :)

[Dominik]
0

#1 Inte så många som vill köpa dem vad jag vet. Tycker att du borde sattsa på dessa extrema och stora geckos eller tokya geckos (stavning)

WeirdFreak
0

Vilka stora geckos menar du?

[Dominik]
0

leachianus henkeli

Dom är vackra!

WeirdFreak
0

Är inte dem svåra att få tag på? Och behöver megastort terrarie?

Det lutar ärligt talat åt leopardgeckohållet då jag väntat på detta i nästan ett år. Jag började intressera mig för dem i januari 2011 och har läst och läst som en galning ända sen dess.

Men det är därför jag vill att de som är intresserade säger till så jag inte tar en kull och så vill ingen ha.

[Dominik]
0

Jag tycker att du ska få göra vad du vill och tycker är rätt.

Dom är svåra att få tag på, men man borde sattsa mer på ovanligare geckorater än på dom som man kan hitta överallt.

Jag började blir intresserad av reptiler (ödlor och ormar) när jag var 6 eller 7 år gammal, och skaffade min första egna reptil när jag var i maj 2011, då var jag 14!

Tänk också på att om du inte får sålt på ett djur så kan du ha det hemma hos dig i 25 år :)

WeirdFreak
0

Jag vet. Men om det blir så så blir det ändå inte precis NU, utan om ett tag. Men jag ska nog ta två honor istället då jag vill rädda dessa som är på Blocket. Det skumma är att det inte ens är geckos till salu här i Västmanland. :P

[Dominik]
0

Hur ser dom från blocket ut?

Haha ni som bor i Västmanland är smartare än resten av Sverige :D

Reptile-Lovers
0

www.geckos.forum24.se

Där ser du många uppfödare

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

WeirdFreak
0

#10 Jag  menade om jag skulle föda upp så skulle jag ju köpa från en uppfödare så att jag vet deras bakgrund, men att jag nu kanske ska rädda någon från Blocket.

#11 Tack! Jag ska kolla in den sidan.

WeirdFreak
0

DET ÄR FORTFARANDE OKEJ ATT LÄMNA INTRESSE. JAG TAR INTE EN KULL OM INGEN VILL KÖPA DEM!

Wassago
1

Tokayer e ingen bra gecko att satsa på, strora extremt aggresiva och snabba, inte många som vill ha dom och åxå ganska vanliga! Tyvärr är nästan hela reptilmarknaden överetablerad av ganska många arter nu så satsa du i första hand på en reptil för eget bruk annars! Jag tvingas årligen säga nej till hundratals omplaceringsfall av de vanligaste arterna typ Leopargecko, majsormar, kungspyton och Skäggagamer!

WeirdFreak
0

Jag ska nog inte avla ändå. Tack för svaret!