Brachypelma albopilosa
Idag har vi varit i Ängelholm och köpt en ny familjemedlem. Det är en Brachypelma albopilosa - curlyhair - och den är en födelsepresent från barnen och mig till min man som snart fyller år.
Vi såg en curlyhair i affären och den var en rejält stor spindel och vi blev sugna på en sådan. Den vi köpte idag är bara en liten men liten blir stor.
Vet inte vad han kommer att döpa den till men troligen så blir namnet Spindel. Jag har redan Imse och Vimse och då passar det bra med en Spindel. Tänk med spindlar vi måste köpa för att få hela barnvisan =O)
Här kommer en bild på vår nya familjemedlem.
Ha en skön kväll.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Åhh!!! Dom e kanon!! Hade en stor hona för många år sedan!! Jättesnälla och ganska rörliga!! Vad gav ni för den?? Den står nämligen på min lista över spindlar att inhandla!!

Vi blev väldigt imponerade av den vuxna de hade i affären och när vi fick se när den fick mat - ja, då blev det ännu bättre.
Priset på denna lilla var 195:-. Vet inte priset på den stora eller om den var till salu.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Låter helt ok! Lycka till med den! :)

Ja jag hade tidigar ett 20tal olika arter. Mycket vackra djur.
Min favorit var Chromatopelma cyaneopubescen.
#1 jo du skulle behöva köpa 36 spindlar…
#6 varför måste han det ??
#6 Kan du sluta bete dig som ett barn ?
#6 Haha, fint att du räkna ut det
Fast du har ju fel.. det vart ju 25 .-.
#7 och #8 tror han syftade på TS kommentar om att skaffa spindlar med namn efter hela "imse vimse spindel" visan. Och #8, han ÄR ett barn och jag tycker det är barnsligare att klanka ner på folk än att fråga och skämta.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus