Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1250 ggr
Bondkaka
0

Någon som kan rädda denna stackars leguan?

http://www.blocket.se/goteborg/Terrarium_37912407.htm?ca=22&w=3

Nu vill jag inte dra någon över en kant.. men är denna annons verkligen seriös?

Det svider i hjärtat på mig när jag ser hur litet terrarium den har att bo inuti, då det verkar vara absolut den bostad som den vistas i, med tanke på vatten och matskålen.

Någon som bor i närheten och söker efter en leguan som kan rädda denna till ett värdigt hem, eller kan tänka sig att rädda den? :(

Hanna
0

Usch, denna såg jag också. Ville inte lägga upp det då jag var rädd för att få diverse utskällningar. Hoppas den är där som "visning" men det känns inte så.. :(

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

WeirdFreak
0

Om den är där som visning så kanske den bara är för att visa storleken, precis som vissa sätter in sina katter i fågelburar/våljärer för att visa storleken. Men om den bor där, då är det hemskt!

Men vad jag förstod av annonsen så är det bara terrariumet som är till salu?

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

Hanna
0

#2 Jo, bara terrariet verkar det som. MEN den har ju mat och sånt där i vilket man ju inte brukar ha vid visning ;S

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

WeirdFreak
0

#3 Ja, det tänkte jag inte på. Stackars ödla. :(

[isdrakee]
1

Förhoppningsvis så är leguanen redan såld eftersom dom bara säljer terrariumet. Hoppas den har det bättre nu.

Det är svårt det där med gröna leguaner. Det verkar mest bara nybörjare som har dem. Sen så vandrar dom krakarna från nybörjare till nybörjare.

Bland "riktiga reptilmänniskor" verkar den gröna leguanen istället väldigt ovanlig eftersom den är så pass krävande. Även för den riktigt insatta kan det vara svårt att ha ett terrarium på minst 6 kvm som är minimimåttet.

WeirdFreak
0

#5 Jag antar att gröna leguaner är så pass vanliga bland nybörjare för att de inte käkar insekter. Många frågar ju om lätta reptiler och så får dem svar men gillar inte insekterna och, hoppsan, där finns en stor, vacker ödla som äter grönsaker. Halleluja!