Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1631 ggr
Smullis
0

Kan man ta med?

Hej! Jag undrar hur ni gör med era djur när ni reser bort. Jag var nära på att kanske skaffa en skäggagam en gång, men fick hejda mig. Frågan jag ställde mig då var; hur gör man när man reser iväg? Jag har alltid tagit med min mina husdjur till dit jag ska, men hur ska man kunna resa med sin reptil? Jag är inte ens säker på om det går. Hur gör ni när ni reser bort? Jag menar 3-10 mil :)

Tackar så mycket på förhand, för det är det hindret jag har när det gäller reptiler.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

WeirdFreak
0

Jag försöker hitta någon som kan ta hand om dem, en granne eller släkting. Men om man vill ta med ödlan 3-10 mil så går ju det. Det är inte långt precis. Om man inte hittar någon som kan ta hand om dem det vill säga. :)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

fluffis
0

Man vill inte flytta runt på reptiler i onödan. Hur länge planerar du att vara borta?

WeirdFreak
0

#2 Nej, det är ju inte precis bra men om man inte har någon som kan ta hand om djuret/djuren så är ju det ett alternativ. :)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

Smullis
0

Jo, jag tänker ju mest på hur dwet skulle bli för ödlan då. Om det bästa är att fixa en vakt så får det bli det.

Det varierar hur länge jag är borta, men oftast blir det till orust ca 4 dagar bara :)

fluffis
0

Skaffa en orm så kan du lätt vara borta i två veckor Glad

Skämt åsido, även om ormar behöver lämnas i fred den mesta av tiden så behöver den också tillsyn och nytt vatten några gånger i veckan men det är absolut inte omöjligt att åka bort fyra dagar och kanske till och med två veckor nån enstaka gång. Man kan ju be någon annan titta till ormen om man är borta en längre tid och så kan man sätta upp en webbkamera så att man har koll.

Smullis
0

Okej! Tack :)