syrsor?
Hejsan! ja undrar om det finns nån syrsodlare i närheten av tierp? för att syrsorna på min zooaffär kostar mig skjortan o överlever inte änns till slutet av veckan så det gör mig rädd att ja förgiftar min lilla dvärgskäggis när ja ger honom dom 
odla dubia själv då. och mjölmask. så kan du köpa syrsor ibland bara.
ger du dom vatten och mat??
jag får inte odla för pappa, och jag ger dom vatten och mat som är gjord av havregryn, syrsmix och pellets, de har gömställen/hopknycklat tidningspapper och jag gör rent syrslådan varje vecka. Lådan som de bor i är 11-liter
tack för tipset!
va så lite så :)
Hur många har du i den lådan?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
12 st, hurså är det för många?
Jag har 20-30….ungar kommer snart
oki, vart bor du? eller kan du skicka?
#7 Syrsor som har det för trångt eller förlite gömställen kan börja äta på varandra. Tänkte om det var problemet.
Jag har både B. Dubia och syrsor här hemma. Har även ca 50-60 mjölmaskbaggar som jag hoppas ska lägga ägg snart. 
#10 jag vet att de kan äta på varannom de har de för trångt, men 12 syrsor i en 10-literslåda är väl inte för många?
oki vart bor du då? :)
#11 Vad är måtten på lådan? Svårt att se måt framför mig med litermått.. 
Värmland bor jag i. :)
tänk dig tio mjölkpaket ;)
ja kan inte mäta den nu för ja är inte hemma :)
#13 Jo, fast tänkte mer på höjd, bredd och så. Måste ju inte vara samma xD Men konstigt om dem dör :S Dock hört att plasten i vissa lådor är giftig.
det är en petbox extralarge, som är till för smådjur så de borde vara väldigt konstigt om det var giftig plast.. 
Fråga i djuraffären vad dem tror. Låter konstigt om dem bara dör.
Dock brukar foderdjur i djuraffärer vara dåliga överlag tycker jag :S Mina mjölmaskar från närmaste butiken här är pyttesmå och halvdöda i princip. Får mata upp dem rejält innan jag vågar mata mina ödlor.
det är inte en stor djuraffär typ mindre än en liten lägenhet med en person som jobbar och äger stället och han är inte särskillt trevlig när man frågar nånting…
Jag hade nog slutat köpa där då. Finns det ingen djuraffär? Fråga honom vad han matar med etc. Vet inte riktigt hur du ska göra. 
Ett tips är att ha i rejält med äggkartonger ;)
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
#18 det är en halvtimme till närmaste djuraffär och mamma eller pappa har inte lust o åka till stan en gång i veckan 
#19 men de äter inte på varann.. de bara dör, och ja frågar honom o han säger de är ålder, visst kan de vara ålder de största dör av men de som är 1 cm kan ju inte dö av ålder tycker man ju
#20 När dem bara är en cm så är dem inte ens fullvuxna. Jag antar att det är något fel men var dem kommer ifrån, dem ska inte dö så tidigt. Pröva att köpa från cricketexpress.
Vart ligger tierp?
det ligger mellan uppsala o gävle
ja ska nog ta o köpa från cricketexpress iaf! :P
ja vet inte var de kmr från?
Menar där du köpte dem :P Att dem inte blir skötta på rätt sätt där eller nåt.
Synd att det var så långt från mig, jag har en massa små syrsor ;)
han odlar inte sj han köper in dom
o ja synd ;(
Jaha. :P
Låter som om dem kanske blivit utsatta för mögel eller inte fått ordentlig mat då :S Att dem dör så fort låter konstigt. Men om du EN gång offrar dig att åka den halvtimmen kanske det inte krävs så ofta. Annars är ju som sagt cricket express ett alternativ.
Köp föder för syrsor på nån djuraffär
#27 Matar inte dem flesta djuraffärer med flingfoder för fisk? I alla fall dem jag sett. Varför skulle inte grönsaker mm gå bra?
Varför ska man mata syrsor med grönsaker om man kan köpa färdigt mat för dom? Tropikhuset matar dom med foder för syrsor och det går bra.
jag matar dom med foder för syrsor som ja köpte på gävle zoo fast ja blandar de med andra grejer osså ja tror ja skrivit exakt längre upp :P
#29 Vet man till 100% vad det innehåller? Bättre att mata med sånt man vet vad det är tycker jag. 

Kanske de bor för kallt? Mina levde verkligen upp när de fick flytta till tvättstugen där vi har tropikklimat:)
de bor i badrummet där det är golvvärme, men de är inte för varmt heller