Terrarieprojekt
Fint. Har du byggt det själv ?
tack
nja fick det trasigt en gång i tiden. så jag har lagat det. och nu gjort en bakgrund i det. har lackat det i dag(igår). vart en klarlack nu bara se hur det blir. skulle vilja målat med någon annan lite mörkare färg eller nå. men finns ingen färg affär där jag bor :)
#2 Oki, men vad duktigt gjort! Jag försökte bygga bakgrund till ett terrarium men allting gick snett. Haha inte alla kan vara skillade.
asg vart bor du då?
tackar :)
man får prova sig fram. man kan ju inte mer en misslyckas
inne i dom djupa Dala skogarna :)
bara hoppas jag har alla grejer hemma. så jag blir klar ihelgen så min lilla schlegelii kan flytta in
Vad fint :) Får man se hur det blev efter att det blivit bebott? :)
Vad för material är bakgrunden gjord av?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Snyggt! gillar formerna.
Man kan ta sån sikatopcil med lite pigment i och ha två nyanser av fin sand över så blir de välldigt naturtroget. Ett tipps bara.
Lägg upp bild sen när du gjort de klart!! =)
tackar :)
ja klart bilder kommer när det är klart.
det är gjort av fogskum (biltema) och STO gm1 och sm.
ja jag e sugen på att prova några av sikas produkter med till något bygge.
måste bygga ett pilgifts terrarium snart med och tänkt prova sikacim i det.
Jäklar ,det börjar bli väldigt fint. Men ska du inte färga bakgrunden ?
ser bra ut vad ska du ha i? =)
10 nä hoppar det. tänkt att det ska bli mycket växter iaf så kommer inte se så mycket av den hoppas jag :)
11 en gul Bothriechis schlegelii
#12 aha de kommer bli nice
#13 jag hoppas på det iaf. =)
Jäklar Westman, eller vad du nu heter vilken läcker orn. Jag älskar det gula färgen! Är det en bothrops jararaca ?
#15 haha va sööt, lite växter på de där och de blir toppen! Ja de skulle va nice med fiskar där i, men hur har du de med pump o så? För du kan nog inte ha för många fiskar så de blir skitigt för fort för de blir nog lite svårt att städa då. Nu vet inte jag hur stort de är men en kampfisk eller bilbukstetror eller fjärilsfiskar skulle va as fint =)
#16 de är en Bothriechis schlegelii =)
#17 Ojdå, då tänkte jag lite fel.
det skulle vara coolt med en dimmaskin.
Nä, det tror jag inte….Ormen hade inte mått bra av det.
aa men det skulle vara coolt .
Det är bara ad du tycker.
Varför skulle en tropiskt levande orm ta skada av en dimmaskin?
#23 ellerhur, de är ju jätte bra för luftfucktigheten! förstår inte de neggativa…
uhmmmmm!
Om ormen är tropiskt levande är det klart man kan ha det. Foggers blir dock riktigt varma och kan skada på så vis.
#15 Riktigt läcker orm!! :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#26, man ska inte ha fogger, som du säger överhättas dom lätt och går sönder lätt, men kan funka bra om man har möjlighet att ha koll på att vattennivån alltid är e crmtimeter över foggern…Vilket man inte har när de dunstar. Man ska ha en ricktigt dimm maskin så slipper man de problemet, de kosstar men de är värt de! =)
#26 ja det är en favorit kommer skaffa fler så snart jag kan :)