Latrodectus hasselti säljes
har lite Latrodectus hasselti som jag säljer ut då jag har ny kläckning på gång då dessa är potent giftiga så säljer dessa endast till myndiga personer över 18 som har erfarhenhet av giftiga arter 80 kronor hona 50 hane + frakt
Läste på lite om dem, känns läskigt att de är så små då är det ju svårare att ha koll på dem.
Hur är det egentligen att ha spindlar som husdjur?
Själv är man extremt rädd för dem, men nyfiken ändå!
man måste tänka sej för innan man köper en spindel specielt med giftiga spindlar som kan döda en mäniska där av hårda regler så man inte säljer till vem som hellst
råkar ha en hel del döliga skönheter
Jag hade definitivt inte planerat att köpa en xD
Var mest nyfiken.
äga en spindel är roligt bara man kan stå ut med mata med levande insekter har man en spindel då köper man troligt vis fler då dessa inte behöver mycket yta 30 30 25 räcker normalt till
Okej

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh, kul att du fått ungar på dem. Mina L.hasselti fick också massor av ungar men jag blev till slut tvungen att sätta stopp för spektaklet. Hoppas att du får dem sålda och att fler människor har fått upp ögonen för änkor nu. Snygga spindlar är de!!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
efter frågan på dom har ökat som tur är nästa gång jag ska para epindlar kommer jag para Brasiliansk vandringsspindel Phoneutria fera

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Den tillhör en av de spindlar´som jag inte skulle våga ha hemma. P.fera är så sjukt snabba och giftiga som as. Lycka till, det låter spännande!
Med Vänliga hälsningar
ja dom är spännande att ha det kommer bli ett antal hundra spindlar till i sammlingen har mer beställda
jag är inte intreserad av dom men jag undrar vad svarta änkor äter?
syrsor kackelackor ger jag mina nu är det inte svarta änkor jag har utan rödryggad änka som är snäppet farligare som hör hemma i australien
Mange! Om 3 år vill jag ha både latrodectus hasselti och latrodectus mactans :)

#12 Är L.hasselti verkligen "farligare" än L.mactans? Vart har du lästs det? Jag har alltid hört motsatsen. Jag kanske har missuppfattat. Starkare gift? Agressivare vet jag att de är, det har jag egna erfarenheter av.
Med Vänliga hälsningar
Två av den Svarta Änkans farligaste släktingar är den australiska
Rödryggade Spindeln [Latrodectus hasselti] och den europeiska
Änkespindeln, som kallas Malmignatt. Liksom hos den Svarta Änkan
är det honan som har ett farligt bett. Den Rödryggade Spindeln,
som finns över hela Australien, är oftast lugn och rullar ihop
sig till ett klot om den störs. Men om en hona blir trängd eller k
änner sig hotad medan hon vaktar sin äggkokong biter hon.
Malmignatten lever i södra Europa och bygger ofta sitt nät bland
gamla vinrankor och olivträd. Under vin- och olivskörden blir
många människor bitna när de av misstag råkar störa
spindlarna.

#15 Jag vet nog redan allt som är värt att veta om änkor då jag sysslat med många olika arter under lång tid. Dock undrade jag över vad "farligast" innebär. Agressivast, giftigast, bitit flest människor…du fattar. Jag har fattat för att L.mactans är en av de giftigaste och att L.hasselti är mindre giftig (marginellt).

det där med att rulla ihop sig till en boll, det hade mina L.hasselti missat. Ingen av mina säkert 500 hasselit har varit lugn. De kanske inte hade läst på om hur de skulle bete sig.

Med Vänliga hälsningar

LOL Kan ni inte lägga upp lite bilder på era spindlar? Trollhassel har ju mycke fina bilder på sina djur.. Nåt har du väl Magnus? Men ger du verkligen kackerlackor till dina änkor?? Jag tycker dom brukar ha problem att hantera flugor! :) Ja.. Vad Myra inte kan om änkor det e väl knappt värt att veta! :)
De svarta änkorna kan ta både vuxna gräshoppor och kackerlackor, de har heller absolut INGA problem med att ta flugor.
alla burkar som fins med i bilden fins det olika vandrings spindlar
bild på min lilla Theraphosa apophysis
lägger ut lite orm bilder så fort jag köpt kabeln som jag behöver för att föra över till datan har fått svar på bitis nasicornis hämtar hem när dom är leverans klara 4 stycken är vad jag ska ha
dom bilderna har du ju redan haft på den här sidan. Vem har bitisar att sälja?
en uppfödare på sånna i tyskland ar inte bestämmt när dom ska hämtas åker inte dit för några ormar väntar på en ska bestämma sej om han ska ha då är det lönt desutom väntar jag på mer terrarium som ska vara klara om ett par veckor behöver 4 till ser fram mot dom har ingen panik att få hem dom. lite funderingar på ändra om i orm rummet tar jag ner hatt hyllan får jag in 12 terrariumpå ena sidan och 9 större terrarium på andra sidan rummet så är det ändå marginal som extra säkerhet

Bitis nasicornis är sjukt snygga. har länge velat ha en riktigt snygg sådan, men inte med småbarn hemma. Får bli ett senare projekt.
Jag kan slänga ut lite bilder på mina änkor. har bara bilder kvar på några av arterna strax…
Med Vänliga hälsningar

I gömmorna ska jag även ha bilder på L.mactans mactans, L.mactans mexicanus, L.pallidum, L.bishopi och någon till men jag kan inte hitta dem. Kanske finns några av våra bilder på dannesdjur.se men jag orkar inte titta efter. Om inte så finns det ju en hel del andra godingar ni kan dregla över 
Kan bjuda på en snygging jag saknar, ingen änka men nog så obehaglig!
Med Vänliga hälsningar

Magnus har du någon länk till han. skulle vilja se va det han har att sälja. skulle vilja se vilken Bitis nasicornis han har. letar efter en av dom själv
Jäklar Trollhassel! Vilka skönheter (syftar inte på den där centipede liknande saken :P). Gillar också änkor. Dom är riktiga skönheter.

#38 Ja, det är något visst med änkor. Det är nog de spindlar jag trivts bäst med av de typer jag haft. Skulle absolut kunna tänka mig att ha några arter igen. Odlingen är dryg då alla hundratals ungar ska ha en varsin bananfluga ett par gånger i veckan. *ryser*
Med Vänliga hälsningar
Samma här, men jag tänker inte födda upp några djur..förutom siamese möss. Men jag lär vänta ganska längre innan jag skaffar första änkor :/

#40 Har också fött upp möss men det var länge sedan. Födde upp några av sveriges första Texel.
Nu föder jag bara upp Homo sapiens haha!
Med Vänliga hälsningar
Hahahaha va kul då? vad heter uppfödningen ? gillar också texel, dom är riktigt vackra!

Min musuppfödning hette Råttispåttis men jag har inte sökt något stamnamn till människouppfödningen än. Bara andra kullen på väg haha!
man får ju inte så stora kullar som människa heller, tack och lov!
Med Vänliga hälsningar
fina bilder på en av mina favoriter har en favorit spindlar i samlingen där i bland 2 babooner tyvär är det sällan man ser dom sen får man inte glömma min demon en jävligt ilsken Haplopelma longipes hon har bitit 4 av sina gammla ägare mer ilsken spindel blir svår att hitta
Magnus har du någon länk?
Här kommer ett par bra länkar på vad de kostar ute i Europa
http://www.venomland.net/t5095-11-bitis-nasicornis
http://www.venomland.net/t4989-for-sale-for-the-next-hamm-show-or-pick-up-new-prices
http://www.repti.net/reptile_for_sale/335609#
Men visst kan det produceras en länk eller kontaktuppgifter som motbevisar detta så är bara att komma med den.
fick hem ett gäng med _Viridasius för en timme sen dom äter ännu bara ny födda syrsor o banan flugor fick hem 16 burkar mina första änkor jag köpte var stora som blad löss fick hem 10 lådor med änkor det är halva nöjet o se dom växa o bli adulta jätte snygga att titta på
_

#47 jag kan hålla med dig till viss del men jag föredrar dem vuxna. Det är så pilligt att mata ungar.

Med Vänliga hälsningar
är ändå lite kul med dom små dom växer ganska fort lär bli mer änkor är ute efter sånna som jag inte har lite nyfiken på den som finns i england false black widow

#49 Första kullarna var roliga men du kommer få nog du också, det kan ja lova dig Haha!
Hur har det gått med odligen? Fått många ungar? Jag hade en L.hasselti som fick så sjukt måna ungar på en parning att vi började stoppa kokongerna i frysen. Hon var en frögurka!
False black widow, vetenskapligt namn? Är så dålig bå populärnamnen.
Med Vänliga hälsningar
Någon art ur familjen Steatoda

Ja hua Myra vad tusentals små änker man matat upp, skulle inte ha tålamodet med det idag! :) Var kul som du säger de första kullarna men sen började jag låta ungarna gå tillsammans tills det bara var ett tio tal kvar som ätit upp de andra! :) Då var det lagom att släppa dom en å en i små film burkar!
Steatoda till hör false black widow en som saknas hemma hos mej parade min Holconia immanis, lät en ägg säck kläckas sen tre åkte i frysen blev några hundra i första säcken problemet var att jag fick öppna säcken en vecka försent många var döda dom som klarade hadde ömsat i säcken så dom var bra storlek på sålde en hel del av dom en del gick som foder nästa parnig blir heteropoda venatoria brun huntsman
stratoda nobilis ska det vara och inget annat

#53 Ok, men då vet jag vilken typ av spindel det är. jag trodde du menade en speciell art :)
Vi odlade fram tre säckar från "frögrukan" varav de två senare fick decimeras naturligt på samma vis som Ingo gjort. Vi fick bara honor kvar när vi gjorde så. Hanarna blev väl uppätna fortare.
Om du diggar huntsman…Sett denna? Thelcticopis modesta? Lurviga och hur coola som helst. Den på bilden är en unge, har ingen bild på någon vuxen tyvärr men du kan googla! Vi köpte av schaben-spinnen.de
Med Vänliga hälsningar
huntsman gillar jag är lite ute efter grön och orange huntsman blir något inköp i år

#56, det är en orange huntsman du har på bilden ovan. De är underbart fina, jag älskar deras lurvighet som vuxna.
Med Vänliga hälsningar