Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 3311 ggr
[Cissalie]
0

spindelbett

hej, har en fråga:

När en spindel bits, hugger den bara till snabbt eller biter den sig fast?

Wassago
0

Beror lite på art plus orsak till hugget, men dom flesta ggr hugger dom bara till snabbt!

Henrika85
0

Det finns försvarsbett och det finns födobett, och jag har nog aldrig hört talas om att en spindel utdelat något annat än just ett försvarsbett till en människa.

Men för att förklara skillnaden: försvarsbett är snabba hugg där spindeln kanske inte ens sprutar in något gift, medan en födorespons innebär att spindeln vill äta och håller sig fast för allt den är värd.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Wassago
0

Pharybanan e en som kan hänga sej fast, lika så en del griniga Baboon spindlar! :)

[magnus237]
0

en som oftast hugger flera gånger som jag sett i mina terrarium är P fera många av dom vanligste nybörgar spindlar springer hällre sin väg än just bita  oftast kan dom sparka hår  om dom blir skrämda Brachypelma Boehmei är typysk sådan spindel

[Cissalie]
0

okej! Hur är det med Rosean då?

[magnus237]
0

det ska mycket till för att dom ska bitas som vanligt ska spindlar inte hanteras skulle man nu behöva det brukar dom vara lugna och inte bitas  skulle nu det hända så är det inte farligt  har ännu inte set dom bitastar man nu ut dom lyfter man bara dom på rätt sätt kommer dom inte åt att bitas jätte bra första spindel kräver minmalt med jobb