Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettmässor-expon-träffar
Läst 6560 ggr
Schnigel
0

Expo sthlm

Nu är det mindre än en vecka kvar till mässan i sthlm! Skrattande Har själv sett fram emot den jätte länge, har inte kunnat komma iväg på några andra mässor så.

Är det några mer här som tänkte gå på den och tänkte ni köpa något?

Själv tänkte jag köpa en kp, viljat göra det sen förra året, så ska bli riktigt kul. Skrattande

[Kamillah]
0

Vad kostar inträdet?

Edit: fick reda på det själv :)
Inträde entré
Vuxen 70kr
barn 7-15 40kr
under 7, gratis
SHR 10kr

Schnigel
0

Åh va bra kanske borde ha tagit med mig det. ^^ Men tar med länken så alla kan läsa :D 

Här är info om expo sthlm

http://www.sthlm-herp.net/expo-stockholm/

[Dominik]
0

hur mycket betalar man om man e 16? man  väl inte vuxen när man e typ 16-18 ?

Silfver123
0

vi ska dit!

ska köpa två regnbågsboer och 1 blodpyton..

men vi har så mkt plats över så det blir någ en massa andra finingar..

men dem har vi bokat i avrje fall :D

Schnigel
0

Dominik, Yes du räknar som vuxen så du betlar 70 kr. 

Silfver123, åh va kul :D Är också sugen på en regnbågsboa ^^Önska att jag också kuna göra något "impulsköp" Vet du om man får en tranportlåda på köpet eller bör man ta med typ en petbox o sånt? :O

Silfver123
0

dem är ju så jävla vackra!

jag har aldrig varit på någon mässa men jag kan tänka mig att man får en låda med på köpet! borde vara så i varje fall :)

Schnigel
0

Ja verkligen :''D Ahh ok, men tar nog med för säkerhets skull :P

[Kamillah]
0

Alla djuren där är i plastlådor som man får med på köpet, jag var där förra året och kollade lite, kommer nog nu i helgen också.

Schnigel
0

Jo det vet jag men va inte helt säker på att man fick med dem :P Men undrar lite vad man ska göra när man väl köpt djuret, känns inte så bra kanske att lämna i bilen allt för länge, lr hur man nu ska göra? Första gången jag köper på en mässa så :)

[Kamillah]
0

#9 Det är ju bara öppet mellan 11-15 så är ju inte alltför lång tid, men man får väl bära runt på dem eller boka och hämta den från säljaren precis innan man går hem :P

Schnigel
0

Ah nä men ändå :P Får lösa det där helt enkelt. Men ska bli så kul :D Men är det nån här som vet om det är någon som kommer sälja några kungspyton? De senstaste gångerna jag har varit där har dem gjort det, men man vet ju aldrig :\

fluffis
0

Samma dag är det mässa utanför Köpenhamn och eftersom den är närmare för mig så åker jag dit istället Glad Jag är ute efter tillbehör eftersom jag skaffade en del djur på mässan i Hamm för några veckor sedan Glad

#11 Du hittar med all säkerhet kungspytonormar, det brukar man göra! Glad Ta med en frigolitlåda eller en väska att ha den lilla djurburken i (om du köper en juvenil så brukar man få den i en liten burk). Med alla djur, värmekällor och folk så brukar det bli varmt på terrariemässor så det brukar gå bra att bära omkring på sitt inköpta djur några timmar. Det blir ju lite gungigt för ett djur att vara nerstoppad i en låda eller väska men det klarar de nog i några timmar.

[peter54]
0

Jag kommer att gå på mässan förstås, det är ju nästan nästgårds för mig, bara Expo Mitt i Sala är närmare. Jag kommer inte att köpa något speciellt, bara leverera beställda djur.

När det gäller försäljningen är det väl ingen som säljer djur utan lämplig låda, det vore ju konstigt om alla som kom för att handla skulle ha en kasse lådor med sig. Däremot kan det vara lämpligt att ha en frigolitlåda med sig eftersom det inte är så varmt ute längre.

Ännu bättre är att ha en ormpåse som man kan ha innanför tröjan så ormen håller sig varm.

På mässan brukar det vara så att man måste lämna ifrån sig köpta djur vid en särskild disk för att man inte ska gå och bära omkring på djuren. Man får ett inlösningskvitto så att man kan hämta ut sina lådor när man ska åka hem.

eemmaf
0

Vi ska dit, & har förbokat 7st Veraner! :)

Med vänliga hälsningar

Emma

Schnigel
0

#13 Åhå, vad är det för djur då? Nä det förstås, tänkte bara det är bra att vara riktigt säker Tungan ute Ok, såna får man tag på byggvaruhus eller? Funkar det med en örngot kanske som en ormpåse, eller kanske inte alls är bra?

Jaha, den disken har jag aldrig sett, men den kanske inte är i själva "mäss-salen" Har hittils bara varit på 2 mässor, och det va dem 2 senaste i sthlm. Tack för infot!

#14, Oj va många! Skrattande

[peter54]
0

#15 Det är några ettåriga kungssnokar jag haft kvar sedan förra årets kullar.

Frigolitboxar vet jag inte riktigt var man köper, jag har liksom fått mina när jag beställt frysfoder och liknande, men det går säkert att få eller köpa lite varstans.

Örngott funkar om det inte handlar om en liten juvenil snok förstås. Bäst är att sy upp speciella ormpåsar med rundade hörn och lite annan form än örngott, långa och förhållandevis smala.

Det brukar vara arrangörsdisken som tar emot lådorna och lämnar ut inlämningskvitton.

Schnigel
0

#16 Okej, trodde nästan det var det. Tungan ute. Men jag får nog se hur jag ska lösa det, får nog bli ett örngott den här gången, men borde ju funka till ett kungspyton juvenil? Ok jag får fråga när jag kommer dit!

[peter54]
0

Örngott till kungspyton går säkert jättebra.

[spahndrive]
0

Ofta kan man köpa frigolitlådor på mässa av de som säljer frysfoder och Burbolaget är inbokade till Expo Stockholm. Vill du vara alldeles säker på att de har sådana att sälja så skicka ett mail och fråga.

info@burbolaget.com

Schnigel
0

#18 OK då vet jag.

#19 Ok tack! :D

Silfver123
0

nån som kom hem med något roligt :)?

vi köpte

1.1 regnbågsboa

1.1 rutpyton

1.0 Majsorm

ett terrarium o lite tillbehör :)

o leksaksormar till barnen haha :)

fluffis
0

Oj, det var inte dåligt :)

Jag var på mässan utanför Köpenhamn och lyckades hålla mig ifrån att köpa djur men det blev en del tillbehör och foder och så snackade jag med trevliga människor Glad

Silfver123
0

hur lyckades du inte köpa något?? jag behöver expert råd ;)

det var min första mässa och jag är glad att jag inte hade mer pengar på mig! impulshandlade majsormen som var vuxen och skit snygg så jag kunde inte hålla mig!

frågan är vilken morpf det är.. ska ta ett kort o se om ni kan hjälpa mig!

regnbågarna är super trevliga o lugna!

rutpytona var väldigt stressade kan jag tänka mig så den bet mig när jag skulle flytta in dem i terrariumet! men jag bråka inte med dem o ställde in hela lådan så fick dem komma ut själva! dem var gömda en stund men sen kom dem ut o klättrade o undersökte allt! riktigt fina..

Schnigel
0

Jag hitta en jätte fin vildfärgad kungspyton :D så liten den är alltså, och hon har redan undersökt terrariet, gömmmt sig en stund för att sedan undersöka det igen under natten :D Köpte dessutom lite tillbehör, och foder ^^ Jag har alltid med mig min sambo, så han håller mig från att inte spontanköpa en massa X) annars hade jag kommit hem med fler djur :P

Silfver123
0

det värsta är att min make är snäppet värre när det kommer till sånt här haha :)

hade vi inte haft barnen hade han lätt kunnat leva på nudlar en månad!

nu ska det sparas pengar till bygge av terrarium o fler ormar :D

har ett helt rum att fylla med reptiler.. 15 kvadrat ;)

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte ingenting alls på mässan, så var det tänkt och så blev det. Jag hade med mig en orm att leverera och sen tittade jag mest runt och snackade med alla jag känner och några jag inte kände sen tidigare. Min pojke höll på att få krupp på mig för att jag babblade så mycket.

Hjälpte sen min systers pojke att köpa lite grejor inför kommande ormägande. Han ska få en juvenil sinaloa av mig till födelsedagen om 6 veckor.

fluffis
0

Hehe, det är inte helt lätt. Man får intressera sig för ormar som inte är så vanliga. Vara lite kräsen helt enkelt Glad

Schnigel
0

#25 haha ajdå, ja då är det inte så lätt :P Borde kanske också bygga ett eget terrarium :p har själv ett sovrum som bara är för reptilerna :3

#26 Haha okej men det är ju kul att träffa andra med samma intresse. Åh jätte fin!

Oilers
0

För mig blev det bara en Scolopendra av arten Cormocephalus rubriceps, ett gäng Dubias och en fodertång.

Som alltid en riktigt trevlig mässa.

[Dominik]
0

Hmmm jag var inte på mässan. Ska inte heller gå på malmömässan eftersom jag har bestämt mig att inte skaffa fler djur tills jag fyller 18. 2 geckos, 13 möss, 1 hamster duger verkligen :)

WeirdFreak
0

Jag längtar tills mässan i januari! Vilka ska med? :)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

Schnigel
0

Jag ska dit :) men ska bara köpa foder, och växter :/

chaplin123
0

jag ska dit och köpa spindel.

WeirdFreak
0

Jag ska köpa  en halloweenkrabba, kanske foder, växter och kanske ödlor om jag hittar "the right one" ;)

Oilers
0

Jag åker nog förbi och kollar lite.
Det blir väl nåt impulsköp i vanlig ordning.

Eller kanske boka nåt för avhämtning på mässan, får se hur det blir.

mandariiin
0

någon som ska dit och har en leopardgecko att omplacera? kön/färg spelar ingen roll. minst 2 år gammal. endast ute efter omplacering!

calendrium
0

JAg köpte en bönsyrsa! Den har växt en hel del :)

Men nu den 28e är det dags igen. Jag hoppas hitta fler arter av bönsyrsor(någon som vet nån som säljer)?

WeirdFreak
0

#37 Jag vet inte någon som säljer men jag är ganska säker på att det finns. Någon speciell art som du letar efter? :)

calendrium
0

#38 Ja bland de häftigaste är ju de som imiterar blommor och orkidéer till exempel :) Men egentligen är jag nog intresserad av de flesta arter

WeirdFreak
0

Nu så är jag inte alls en expert på bönsyrsor men jag tror att det ska finnas "vanliga" iaf :P Men om det finns såna som du vill ha vet jag ej. :)

calendrium
0

Ah okej, jag får hoppas på det :) Vet du vem som kan tänkas sälja isåfall, så man kan ta kontakt i förväg?

[spahndrive]
0

#41 Kolla inbox

Trollhassel
0

Åh, bönsyrsor, de är vackra djur. Orkidébönsyrsa kan jag verkligen rekommendera. Köp också en orkidé i samma färg så har du ett fullkomligt utonordentligt spektakel att betrakta!

Jag kan även rekommendera Phyllocrania paradoxa. Små och härliga!

Det finns så många coola arter!

Jag vet ingen på rak arm som säljer nu. De går allt som oftast att köpa från Tyskland om man vill göra det.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

chaplin123
0

creobroter meleagris är världens coolaste bönsyrsa 

Trollhassel
0

#44…men det där är väl en Pseudocreobroter wahlbergii? Har haft sådana. De är dessutom ännu snyggare. En av de snyggaste arterna enligt mig.

Flört

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
0

…men Idolomantis diabolica slår alla på fingrarna.

Med Vänliga hälsningar

chaplin123
0

#46 kanske, men det stog på zoonen att dom hette creobroter meleagris

[spahndrive]
0

jag skulle också vilja ha det till att vara en Pseudocreobroter wahlbergii, framför allt när man tittar på "ögonfläckarna"

Trollhassel
0

Det är en wahlbergii, det är jag 100 på. På zoonen står det fel i så fall. Dock är ju den snyggare än C.melegris enligt mig. Flört

Med Vänliga hälsningar

Wolf69
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag åker också dit (har bord) Glad