Terrariegolv, vaxduk?
Hej. Har köpt ett beg. terrarium som jag måste bygga om botten på. Det är hål till nederdelen av terrariumet (det är två våningar).
Det finns alltså redan en skiva där men den är det ett utsågat hål i så jag måste skaffa något heltäckande att sätta över det befintliga. Jag kan inte bara sätta något över det lilla hålet, för det har varit betong i botten eller något förrut, men nu är det en träskiva. Så det är "urgröpt" eller hur jag ska förklara…Alltså "betong" kvar på kanterna runt träskivan. Så det måste sättas på något nytt för bättre hygien.
Jag hoppas att någon här kan hjälpa mig nu med mina funderingar.
Först tänkte jag att jag kunde kanske köpa en korkmatta att lägga över som silikonas fast.
Men sen slog tanken mig att jag kanske kan använda en vanlig vaxduk? Det lär ju vara mycket billigare? Men är det ofarligt att ha vaxduk - eller innehåller det något gift?
Om jag köper en vaxduk funderade jag även om jag bara kunde häfta fast den runt en pappskiva/kartong i samma storlek som botten, lägga den på plats i terrariet och sedan silikona runt kanterna för att undvika att det tar sig ner smuts i kanterna, så blir även rengöring enklare då det är tätt.
Eller måste jag använda mig av någon slags träskiva under vaxduken?
Tack på förhand..
(Kan lägga upp bild ifall det behövs)..