är spindelungar giftiga?
hej jag undrar om spindelungar är lika giftiga som vuxna spindlar.
Beror på hur liten "slingen" är?
Är dom små så kommer deras tänder inte ens igenom våran hud, men biter den dig så har du endå gjort något fel då du inte ska vara och peta på den.
dumt att utmana ödet även en ofarlig fågel spindel gör ont att bli biten av inget man vill uppleva hadde oturen bli biten av en redback för ett tag sen var helt mitt egna fel en låg i döds ställning i en hel dag petade till den med en piang utan att den rörde sej tog tag i benet för o ta bort den smack så bet den mej i fingret kan lova att det kändes efter en kort stund hadde ont i ett par dagar efter är ännu inte helt återställd i fingret inget jag önskar ska hända andra

#2 Oj, så du blev biten av en redback? Hugaligen! Var det en vuxen? Hona? Vilken tur du haft om du bara får ont i fingret i ett par dagar. Har hört betydligt värre saker! Ja, man måste akta sig noga, man ska aldrig lita på en bitande spindel.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
jag mår bra men är inte 100% bra ännu i fingret efter vändads döden annars mår jag bra den som bet var en adult hona smärtan går inte att beskriva den var inte rolig resten var inget ting
#1 en typ 3cm i benspann stor spindel.
beror på vad det är för art är det fågel spindel så är den liten
har själv arter över 15 cm i benspan

#7 Slings på 15cm i BS!!?!!! :-O
Inte illa, undrar hur stora dom blir som adulta då.
Hahahaha……… :-)
dom är vuxna
#6 vi säger en gramostola rosea
en liten den blir runt 12-14 cm
Grammostola rosea är ganska lugna av sig. Ibland nästan för lugna och brukar inte bitas så mycket.
Sen finns de ju alltid galna exemplar som biter efter allt som rör sig som tex vattenstrålen när man fyller på i skålen eller ska fukta.
Men som sagt.
Man ska inte kunna bli biten då man inte ska vara där inne och gröta med fingrarna.
Har du tänkt skaffa dig en spindel?
jag vet att man inte ska pilla med spindeln.jag undrade om dom hadde lika starkt gift.
Nej dom är mindre giftiga än ett getingstick, om man inte är allergisk förstås.
Finns även andra spindlar som är bra att börja med som tex
Chromatopelma cyaneopubescens vilket blir blå/lila och är även lite röd.
För info om spindlar tycker jag du ska besöka
Där finns det mycket information om spindlar, skorpioner och massa andra kryp.
Här är även en direktlänk till deras "caresheet" av olika spindlar.
Hoppas du hittar mycket intressant.