Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ödlor
Läst 847 ggr
baaaambi
0

behöver hjälp akut(crested,på rymmen)..

Mina katter hade vält ner den lilla petboxen ödlan var i, ödlan är bara 1.1/2 månad:-( . Vart ska jag leta? Hur stor är chansen att den överlevt 4 katter,var av 2 vart utekatter. Och en av d är hittekatt,och hon kan verkligen jaga.jag har vänt upp å ned påhela de rum, men hittar ej min lilla ödla… Någon son har förslag om va jag kan göra???:-(

nickiee
0

ojoj inte skoj .. hoppas du hittar den … men kolla i blommor  gardiner å har du fristående garderob så kan det finnas  hål under så den kan ha kommit in bakom sockeln … annars är det bara å börja leta om igen i sak för sak  . kolla även i prydnads saker å m.m ..å har du fler rum så får du kolla där med .. lycka till

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

theraphosa
0

Hade de vart mina katter hade den vart uppäten garanterat men den lilla ödlan kanske hade tur…

Leta på varma ställen, element, lampror, bakom andra terrerium osv.

Lycka till! hoppas du hittar lillen

Bondkaka
0

Hade du inte ödlan i annat rum än där katterna får vistas?

Och hur stor var lådan som den bodde inuti? Stora ventilationshål?

Det är stor sannolikhet att de kan ha fått tillfälle och ätit upp den, eller så kan den även ha sprungit under eller mellan saker och gömt sig.

Och som #2 säger, leta på varma ställen, emellan, under, över, inuti saker.

Hoppas du hittar den lille!

baaaambi
0

Så här e d, jag kanske tycks va dålig djurägare. Men är inte mer än människa! Jag glömde ta in petboxen i sovrummet där jag brukar ställa den då vi ej är hemma, vi fick åka iväg med vår son då han haft feber i 8 dagar.. Så va stressad. Katten rev antagligen ner den i golvet o locket flög upp då d small i golvet. Oh denna är ju bara över en månad gammal, alltså inte stor alls..

nakenkatt
0

nej du är absolut ingen dålig djurägare,man är som sagt ej mer än människa och det här kan ha hänt vem som helst,det är lätt att anklaga sig själv,ja visst jättetråkigt men hänt är hänt,men när man är stressad är man inte riktigt sig själv alla gånger.Sånt här händer.

theraphosa
0

Hitta du den TS ?

WeirdFreak
0

#4 Du är absolut inte en dålig djurägare, alla glömmer ibland. That's life.

Men jag undrar också, hur har det gått?

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

Mantissa
0

Misstag händer och ibland klantar man sig. Jag tappade min crested en gång så han rymde in under badkaret. Tog nästan tre dagar innan han kom fram. Kan säga att jag normalt inte bär runt på honom, men han hade fått bajs på sig och jag ville skölja av det. Sedan gick det som det gick..
Tur i alla fall att man lär sig!

theraphosa
0

Jaa som andra ovan har sagt, misstag händer. Man får dåligt samvete men de va ju inte med mening du gjorde de, så de är ju bara att hoppas på de bästa.