Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettinsekter-kryp
Läst 4056 ggr
chaplin123
0

syrsor

hej. vet någon namn på  syrsor som inte låter, och om dom är svårae att odla?

mejamylove
0

jag tror ökensyrsor e tystare än fältsyrsor fast jag blandar jämt ihop deObestämd

[Dominik]
0

Bruna syrsor är helt tysta, sen så har du gräshoppor…jag odlade sådana

Oilers
0

Odla kackerlackor ist, mycket lättare och matigare.
Du kan få en startkultur av mig om du bor i Sthlm.

chaplin123
0

men är det lagligt,? för om dom kan ju sprida sig på något sätt och skada huset…

chaplin123
0

ka jag bor i stockholm.

Oilers
0

#4 Ja det är lagligt.

Blaptica dubia eller Argentiska kackerlackor har det väldigt svårt att få fäste i ett Svenskt hem då vi har det för torrt inomhus.

Jag hade problem i början att få dom att föröka sig i burken innan jag kom på att fukta ordentligt.

theraphosa
0

kackerlackor är ett as bra tipps! men som sagt rymmer dom är de inge kul…
Hussyrsan heter sen bruna och den är inte lätt att odla, men svarta syrsan låter men är lättast att odla. Men syrsor är lite knepiga att få igång tycker jag, medans kackerlackor är väldigt lätta, tyssta och mycke mat på =)

chaplin123
0

jag får inte odla kackellakor för mamma.

Oilers
0

#8 Hahaha….misstänkte det.

[Dominik]
0

#8 Inte jag heller, men mina kackewrlackor bor i källaren och har en värmematta där och det fungerar bra….

chaplin123
0

vi har ingen källare.

[kent2]
0

Tala om för din mamma att det finns c:a 4000 olika arter kackerlackor varav endast c:a 20 st är att räckna som skadedjur. De som man vanligtvis odlar som mat till ödlor och spindlar dvs B. dubia är inte en av dessa. Skulle det vara så att en rymmer kommer den inte att klara sig i lägenheten eftersom den behöver en viss fuktighet och en viss värme för att föröka sig.

unaz
0

Säg att en dubia skulle rymma å  faktiskt få föröka sig, under sommaren tex då det faktiskt kan vara rätt varmt å fuktigt, vad för skada kan den åstakomma?

chaplin123
0

hon  tycker dom är äckliga

[Dominik]
0

Syrsor är mycker äckligare än b.dubai :P

Hanna
0

#14 Jag tycker personligen att Dubia (kackerlackorna) är myycket "fräschare" än syrsor. Inget hoppande, spelande eller så. Dessutom är det väl bara dem fullvuxna hanarna som ser äckliga ut i så fall vad jag tycker. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus