Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 3357 ggr
sissie
0

Föda upp syrsor

Jag har tänkt föda upp syrsor. Jag har försökt med några kullar men det är bara cirka 10-15 % som kommer upp i halvvuxen storlek.

Har ni några tips på vad man kan göra för att öka antalet som överlever?

Vad är det bästa att ge dem som mat? Just nu får de frukt av olika slag, fiskflingfoder också vilket de verkar gilla för det tar fort slut.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Schnigel
0

Ah jag försöker med! Och jag får bara fram ca 10 st och det är bara hälften som växer på sig lite, så vill gärna också veta.

Oilers
0

Syrsor behöver väl väldigt mycket protein?
Annars löser dom det problemet med att äta upp varandra.

sissie
0

Jag har för mig det också, framför allt vegetabiliskt protein. Jag har provat att de dem valsade ärtor, men det ville de inte ha. Kanske frysta tinade och krossade ärtor går bättre.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

WeirdFreak
0

Ha en stor behållare med mycket äggkartongen och gömställen. Jag matar med grönsaker och fiskmat. I botten har jag kattmat och man kan även mata med kycklingfoder. :)

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

sissie
0

Så mycket äggkartonger är bra. Jag har lite äggkartonger i men man kanske ska ha betydligt mer.

Kattmat i torr form, tackar för det. Bra proteinkälla.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[magnus237]
0

vet inte om det stämmer men en sa till mej att fisk foder skulle göra dom törstiga och att dom kommer dö  i mängder har själv inte provat det

sissie
0

Man får ju se till att de har vatten och vattenrik frukt. Apelsin gillar de vet jag. Sen har jag en skål med en tuss vadd i så de kan dricka utan att behöva bada.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[magnus237]
0

mina går både frukt grönsaker sallad mina är som tokiga i mellon

sissie
0

Melon! Det ska jag prova,

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

WeirdFreak
0

#6 Det stämmer inte alls. Mina har fiskmat hela tiden och så länge man har vatten så dör dem ju inte, eller hur?

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!