Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 1950 ggr
chaplin123
0

har kottar terpentin?

hej.jag tänkte ha en fin kotte till min framtida spindel och undrar om kottar har terpentin?

[peter54]
0

Ja det finns i stammen i kotten, men de brukar bli urlakade ganska fort efter att de öppnat sig och släppt fröna. Kottar som blåst ner innan de börjat öppna sig är ibland kladdiga av kåda, såna ska man nog inte använda.

Trollhassel
0

Vad är det för kotte du tänkt dig? Torra kallkottar som öppnat sig och sedan fallit ner tror jag inte du behöver oroa dig för. Inte heller andra gamla övermogna kottar. Undvik färska, omogna och fuktiga kottar.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[spahndrive]
0

Överlag brukar man rekommendera att man inte har vassa eller hårda material i ett spindelterrarium. Detta för att minimera risken att spindel vid ett fall (även marklevande har ibland en tendas att klättra på glaset) inte ska skada sig vid ett fall.

Vad jag förstår funderar du på två olika arter. G.rosea eller B.smithi. Jag hade i det fallet valt att försöka ta reda på hur det ser ut i den miljö man hittar dessa i naturen och därefter inrett mitt terrarium (om man nu vill göra ett biotopterrarie). Detta innebär för rosean öken/busklandskap och för smithi tropisk lövfällande skog.