Frågor om vandrande pinnar
- Vad äter dom?
- Brukar dom vara snälla?
- Hur mycket brukar dom kosta?
- Vad kan man ha för någon bur?
- Vad kan man ha för någon inredning?
- Vilka växter kan man ha?
- Vilka pinnar kan man ha?
Följer tråden! :D
#2 JUste hahahahaha :D
Haha ;D!
Beror på vilken art du hade tänk… Men jag kan ge lite allmäns tipps.
-Mat. På sommaren kan du plåcka de mesta ute! Du kan ta löv från t.ex: Hallon, björnbär, ek och maskrosblad. När vintern närmar sig så kan du plåcka på dig och frysa in! Eller så köper du örter som persilja, citronmelis, timjan, basilika osv. Grönkol och sallad med stora löv brukar oxå va poppulärt.
-Ja de är dom! de är ju inga rovdjur, så desas livsstil är lite mer av att sitta still o inte synas. Och tar man i dem så kan de bli rädda och gunga fram och tillbaka för att kamoflera sig bättre bland (de blåsande) löven.
-De beror som sagt på art, men från 20kr till 300kr skulle jag säga.
-Jag hade senast en Pondurosa och henne hade jag löst i fönstret. Satte stora kvisstar med löv i en vas med vatten och så satte jag in örtkvisstar lite då och då som omväxling med hallon löven och eklöven (de funkar bara att ha så under sommaren). Men de flässa har terrarium eller pettbox till dem, så de får rätt fucktighet och tempratur och de kan lätt lägga äggen i bottensubstratet.
-Jag skulle ha på sommaren, vatten vaser med grenar i som man plockar färska med löv. På vintern kan man plantera en hibuskus (som oxå är ätlig) och ha grenar och hänga sallad, kol och örter i.
-De är en smaksak! kan länka en sida med roliga arter.
http://www.vandrandepinnar.nu/catalog.html
Jätte roliga husdjur! rekomenderar en stor art =) Lägger även upp bild på mitt föanster som Pondurosan bodde i.
#5 Tack!
Idag så ska jag fara till Djurmagazinet och jag ska hitta den största vandrande pinnen som jag hittar!