Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettallmänt
Läst 1378 ggr
MarajLowajz
0

Nykomlingen Åke =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha! Fick jag äntligen hem min första orm då! (En tant på mitt jobb har döpt honom till Åke så han får väl heta Åke då! :P )

En ganska så pigg kille på ung. 12-15 år gammal :)
Handvan och hittade snabbt till min luva på tröja där han mojjade ner sig en stund medans jag tog upp honom för att ta honom till terrariet.
Ungefär 160-170cm lång, morphen är nominant.

Resan hem gick bra, han fick ligga i en kylväska med lite varmvattenflaskor inlindat i papper. Varmt och skönt.

Satte ihop terrariet och märkte att värmemattan jag fick med hade gått sönder på vägen hem! Tur att man har en extramatta liggandes så det var snabbt fixat! =)

Lite fotograferier blev det när han slingrade in sig och tänkte dela med mig medans han utforskar terrariet och undrar vart fan han nu har hamnat nånstans :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
0

Terrariet i sig =) Ett gammalt vitrinskåp, dock så måste nog bottenplattan bytas ut så det ska jag fixa iordning då det var lite buckligt och sånt efter både värme och vatten.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
0

Han var lite snabb in så hann inte riktigt fota hela honom men men =)

-Albert Einstein