Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettallmänt
Läst 1878 ggr
kkarinn
2

rolig berättelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara dela med mig lite av Hugos äventyr..

För några år sedan rymde han från sin ute bur om han är på sommaren. och ja jag vet det va klantigt av mig och inte kolla haspen ordenkligt, men till mitt försvarr är han en jäkel på att klättra haha!

I alla fall rymde han och jag letade i grannskapet, satte upp lappar i veckor osv.. MEn när hösten kom och det började bli 10 grader på nätterna och med mycket regn, antog jag att han antingen frysit ihjäll eller blivigt tagen av en katt eller något.

Och ett år sedan (nästan ett år exakt på dagen) såg en granne en liten liten lapp att upphittad sköldpadda hittats. så vi gick dit och självklart var det hugo haha.. och inte en skråma på honom!

Han hade alltså klarat vintern,bilvägar, katter, skator, gräsklippare m.m ett helt år!!

Förstår inte hur han kan ha överlevt!!! men glad ärjag och nu tar hans terrarium upp 50% av min studentlägenhet hahaSkrattande

nakenkatt
0

oj vilken solskenshistoria,och vad glad du måste ha blivit.Hugo är verkligen en vacker padda.va skönt för honom att han kom hem till dig igen.tack för att du delade med dig av denna fina berättelse,hälsa Hugo.

[ammyscrib]
0

Vilket äventyr han har varit med om! 
Man lär sig av sådana olyckor, av mina år har jag lyckats släppa ut ett djur av misstag en gång och då var det en majsorm, men lyckligtvis var den i ett stängt rum med terrarium så det var inte så många ställen att leta på, hehe! Hälsa hugo

Hanna
0

Oj vilka vackra ögon! :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

sallad
0

Vilken överlevare! :D

-Rasmus 🌈

kkarinn
0

jaaa :D önskar att han kunde berätta om sitt lilla äventyr!