Skaffa en reptil
Hejsan!
Jag är verkigen en nybörjare på reptilfronten. Jag har mest erfaren av däggdjur men har alltid varit så fashinerad utav reptiler, speciellt ormar.
Så nu undrar jag. Vilken art av orm tycker ni passar en verkligen nybörjare som vill få upp ett intresse?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Majs orm :)
Majsormar är tråkiga. Visst blir dom aktiva på kvällen, men dom är fortfarande tråkiga.
Kungs pyton är ganska bra ormar för nybörjare. Dom blir inte för stora och är trevliga :)
Noa-Nisse
Kul att du är här på forumet och frågar. Det visar att du bryr dig och inte bara skaffar första bästa orm 
Det finns en hel del trådar med samma fråga och jag tycker att det finns jättemånga ormar som passar som första orm. Det viktiga är att intresset finns där! Själv tycker jag att de enklaste ormarna är de som inte är regnskogslevande och därmed klarar av vårt lite torra klimat med en värmematta, en fuktlåda och inte så mycket mer till terrariet.
Frågor du kan ställa dig är hur stor plats du har till förfogande, hur stor budget du har, vilken färg på ormen du gillar och annat som du kanske har tänkt på.
De ormar som jag kommer att tänka på först är kungssnok, kungspyton, majsorm, gul råttsnok, transpecos råttsnok, hussnok och jag har säkert glömt någon.
Ett tips är att gå in på repti.net och kolla på länken som heter bilder eller kolla på http://www.zoonen.com, välj djuren -> terrariedjur -> ormar -> bilder. Det finns så många vackra ormar! 
#2 Majsormar är väl dagaktiva?
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
De flesta ormar är nattaktiva, även majsormar. Däremot är majsormar en av de mest dagaktiva bland de nattaktiva, dvs de är både och 
#5 Jaha :)
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!