Vad äter de
vad äter en dvärgpansarkajman i fångenskap
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Fisk och råttor… Hade du tänkt skaffa en eller är du bara nyfiken?
jag skriver en sak till en blogg jag hlr på me
jag kommer alldrig skaffa för svårrt

Rått kött på pinne. Favorit-godis 
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
3# va bra att du sa känner du någon eller har du kaimaner?

Jag har haft ett antal kaimaner, alligatorer och krokodiler genom åren. Alla har ätit allt..Men nåt som dom verkligen älskar e leverpastej! ;) Men annars matade jag med köttbitar doppade i kalk, kyckling, möss, råttor, hjärta, fisk mm
Kajmaner äter allt som rör sig som är i rätt storlek. Jag hade glasögonkajmaner på 70-talet och då var kunskapen och informationen dålig om såna djur, så många matade ihjäl dem. För mycket mat ger leverförfettning och det drabbade en av mina.

Ja det e rätt Peter, tror många matas till döds i fångenskap, vilket iof nog gäller reptiler i allmänhet! Önskar jag hade plats för ett par trubbnosar eller annan mindre art igen.. men men, man kan inte få allt här i livet! :)

#4 har haft. 
Med Vänliga hälsningar
ojojoj måste varit jätte svårt 8#…..

Nej, det kan jag inte påstå. Vad gäller alla kajmaner i fångenskap så behöver man ju vara påläst och förstå vad det innebär att sköta dem. Det är ju som med alla djur.
Med Vänliga hälsningar
Såg lite konstigt ut att du skrivit att de är tama som små. Är det verkligen så?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#12 Verkligen inte, det är mycket lätt att bli av med fingrarna och all matning sker med pincett eller lång pinne.
#13 Jo, det var det jag misstänkte. Känns inte som om de är som leopardgeckos precis :)
ja mailade en uppfödare som sålde på blocket han sa det hur är det då ? han sa att han kunde lägga kött i munnen på sina äldsta
Jag brukade lägga kött i munnen på mina, men med en halvmeter lång pinne och ofta högg de så häftigt i pinnen med köttet att de vände kroppen 180 grader.
OJ! jag ska ändra
Man kan finna mycket genom att googla skötselråd också :)