Reptiler iFokus

Reptiler

Etiketti-media
Läst 1693 ggr
Trollhassel
0

Vad trött man blir!

Trött på folk som inte klarar av att ta hand om sina djur. Personer som fattar korkade och felaktiga beslut. Folk som inte kan respektera andra människor. Folk som inte vet hur man ska bete sig. Varför finns det så många idioter. Vi säger ju oss vara så intelligenta. Det är vi inte.

Någon har dumpat ett litet gäng Kp i ett naturområde i Örebro. Trist. Jag gissar att de nog varit döda redan när de släpptes ut, annars skulle de knappast ha legat så nära varandra. Det har ju inte varit flera minusgrader direkt. Hur som helts. Personen har fattat några felaktiga beslut och det första och största är ju att skaffa ormar från början. Olämpligt.

LÄNK

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Dominik]
1

Människan som gjorde det borde fan straffas! Kan man inte hitta fingeravtryck på ormarna? Stackars ormisar.

Det är inte så jäkla svårt att göra några annonser på blocket och reptinet etc :/

Dumma människor!

Wassago
0

Som sagt, dom var nog precis som Myra säger döda när dom lades ut, annars hade alla tre inte legat tillsammans, men kortkat e det i vilket fall! Folk som inte vet nåt om reptiler kan ju lätt luras att tro att dom lagts ut levande

nakenkatt
1

Javisst är det så.Nu var där också en hel skolklass där på utflykt,och man kan ju förstå att barnen reagerade.Inte direkt vanliga djur att se i vår natur.vad ska små barn få för bild av vuxna människor som beteer sig så här mot djur??

theraphosa
0

Fy fan, vi menniskor är ganska värdelösa… 

Sånt här får mig att vela öppna ett omhendertagande av alla djur förutom hund och katt (för de finns redan). Så synnd om bl.a. reptiler som hamnar ute i fel miljö eller miss skötts. 

Min mamma hitta för några år sen en aga padda ute tillexempel. Hade jag vart me hade jag tagit den, men mamma fatta inte att de va en marinus, hon trodde de va en svensk bufo bufo fast jättestor, suck… De är vid sånna tillfällen man ringen sin djurgalna dotter och får vettiga råd! haha.

nakenkatt
0

#4 ja men visst är det tur att vi finns vi djurgalningar!!!!!

nakenkatt
0

#4 ja men visst är det tur att vi finns vi djurgalningar!!!!!

mandyosv
0

De kanske dött och någon ville jävlas/skrämmas?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur